25 vasario 2015

Vien tik būti „Facebook” neužtenka

Marija Čereškevičiūtė | VRP blogas

Būti ar nebūti? Kalbant apie komunikaciją tinkle „Facebook“, šis klausimas nebėra pats svarbiausias. Svarbiau −kaip čia būti. Kaip ir kiti, šis socialinis tinklas progresuoja, plečiasi, todėl darosi vis sunkiau išsiskirti iš daugybės kitų prekių ženklų, organizacijų, asmenybių... Be to, „Facebook“ kasmet keičia ir tobulina žaidimo taisykles. Šis žaidimas įdomus, nes turinys įgauna vis didesnę vertę, o kiekvienas „like“, „share“ ar komentaras yra iš tiesų užsitarnautas pelnytai ir nuoširdžiai. Tad ko turėtų imtis prekių ženklai šioje turinio viešpatavimo eroje, kad būtų unikalūs ir įdomūs savo turimiems sekėjams? Ką daryti, kad populiariausias metų įrašas nebūtų tas, už kurį sumokėta?
Vien tik būti „Facebook” neužtenka
Kaip būti?


Paprasčiausias patarimas − pradėkite nuo savęs. Pabandykite įsivaizduoti, kas jus visame tame dideliame informacijos sraute sudomintų? Kas atkreiptų dėmesį ir sukeltų begalinį norą pasidalinti matyta informacija su visais draugais, šeima ir pasauliu? Na, gerai, šiek tiek per daug pompastikos, bet kodėl gi neišsikėlus sau aukštesnės kartelės?


Ką sakyti?
  • Naujienos. Dideli ar maži, rimti ir pašėlę – dalinkitės savo naujienomis. Akcijomis, naujais gaminiais, darbuotojais, pasiekimais. Galvojate, kad „Facebook“ vartotojams tai neįdomu? Norėdami gauti informacijos apie jiems rūpimą bendrovę, vartotojai vis dažniau pirmiausiai peržiūri jos puslapį „Facebook“, jei tik, aišku, toks egzistuoja.Ne vienos prekybos įmonės pavyzdžiai parodė, kad netgi žinios apie vykstančias akcijas yra daug skaitomesnės nei dar vienas, jau gerokai pabodęs konkursas.
 
  • Ekspertizė. Jei, pavyzdžiui, jūs esate rimta advokatų kontora ar verslo paslaugas teikianti įmonė (bet nebūtinai), tai „Facebook“ gali tapti pačiu geriausiu kanalu patikimo eksperto įvaizdžiui įtvirtinti. Kaip tą padaryti? Dalinkitės statistika, įdomiais faktais, susijusiais su jūsų verslu, nuorodomis į straipsnius su išreikšta savo pozicija.
 
  • Organizacijos gyvenimas. Dalinkitės ir vidaus naujienomis. Galbūt jūsų darbuotojai ką tik sudalyvavo nepakartojamame seminare? Ar patys pristatė savo prekes ar paslaugas tarptautinėje parodoje? Kurkite istorijas apie tai, koks yra jūsų prekės ženklas, ką jis veikia, kaip auga, kokie žmonės jį kuria.
 
  • Visa, kas įdomu. Žinučių turinys gali būti ir netiesiogiai susijęs su jūsų prekės ženklu. Pavyzdžiui, vienos nekilnojamo turto bendrovės agentas rengdavo mini reportažus aplink tas vietas, kuriose tuo metu turėjo parduodamus objektus. Jis trumpai nupasakodavo ir nufilmuodavo ar nufotografuodavo vietines kavines, mokymo ir kitas paslaugas teikiančias įstaigas, kurios būtų įdomios potencialiems klientams ir padėtų įvertinti naujų namų tinkamumą.
Kaip sakyti?
  • Glaustai. Visiems žinoma taisyklė – rašykite trumpai ir aiškiai. Pavyzdžiui, jei komunikuojate paprastą, lengvą, jaunatvišką įvaizdį, daugumai jūsų įrašų pakaks vieno ar kelių sakinių ir daug vaizdo! Tai nereiškia, kad visi turėtų apsiriboti panašiais klausimais į: „O kokius batelius rinktumėtės jūs?“. Tačiau jei įrašo išvaizda ir lakoniškumas iki kaulų smegenų atitinka prekės ženklo įvaizdį, tai kodėl gi ne?
 
  • Tiesiogiai. Iš pirmojo punkto išplaukia apmąstymas: bet ką, ką pasirinksite sakyti prekės ženklo vardu, iš tiesų turi būti pasakyta jo lūpomis. Pats „Facebook“ tvirtina, kad įrašai, kurie tarsi išsakyti asmeniškai (be abejo, kalbant įdomiai) sulaukia net iki 120 proc. didesnio vartotojų įsitraukimo.
 
  • Vaizdžiai. „Facebook“ 2015 m. paskyrė naujiems horizontams užkariauti ir ėmėsi įveikti vaizdo įrašų gigantą „Youtube“. Todėl šiais metais vaizdo įrašai gali tapti populiaresni nei paveikslėliai. Tiesą pasakius, jau ir pernai dauguma įrašų, kuriais intensyviausiai dalijosi „Facebook“ vartotojai, buvo vaizdo įrašai nuo patarimų kaip visaip įdomiai užsirišti šaliką iki geltonų žmogeliukų iš „Minions“ animacinio filmuko šėlionių.
 
  • Operatyviai. Atsakykite greitai. Tai galioja viskam: komentarams, žinutėms, užklausoms.Iš tiesų, nėra vieno teisingo recepto, kaip pasiekti savo vartotojus, nes kiekvienas esame labai skirtingi.
Taip pat, kintant „Facebook“ žaidimo taisyklėms, darosi aišku, kad ne visada kokybiškas turinys išgelbės, tad tam tikrais atvejais reikės investuoti ir į reklamą. Tačiau apie tai plačiau kalbėsime kitąsyk.


 
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje
Strategija. Įgyvendinimas. Rezultatas.