27 vasario 2012

Vidinė komunikacija: 5 svarbiausios metų tendencijos

Sveiki, aš ‒ Jūsų vidinės komunikacijos verslo partneris. Turiu tris pasiūlymus: 1) Padidinti mūsų bendro verslo vertę; 2) Patobulinti komunikacijos procesą mūsų organizacijoje; 3) Pagerinti darbo efektyvumą mūsų įmonėje. Pastebite? Visur rašau „mums“. Nes mano tikslas toks ir yra – dirbti mums, o ne jums ar sau.
Didžiojoje Britanijoje veikianti konsultacinė įmonė „Artis HR“, praėjusių metų pabaigoje paskelbusi apžvalgą „Salary Survey 2012 Internal & Change Communications”, pastebi įdomią tendenciją. Pasirodo, pernai sustiprėjęs poreikis turėti Vidinės komunikacijos verslo partnerį savo įmonėje ir toliau auga. Toks pokytis – tai opozicija anksčiau buvusiai pareigybei – Vidinės komunikacijos vadovas.


Pagrindinė šio pokyčio priežastis - „gauti daugiau  už mažiau“. Manoma, kad krizės metu įmonės traukėsi, žmonių mažėjo, tačiau dirbti vis vien reikia. Dėl šios priežasties bendrovės šiandien tikisi didesnės įtakos, įdirbio ir rezultato, įsitaisydamos vidinės komunikacijos resursą savo viduje.  Kuo tai aktualu mums? Visų pirma, matyt tuo, kad vidinės komunikacijos disciplina įgyja dar didesnį kredibilumą. Antra, parodo, kad vidinė komunikacija vis tik yra nepamainoma kalbant apie bendrovių produktyvumą ir efektyvumą. Trečia, tikėtina, kad panašia tendencija pasuks ir įmonės, veikiančios Lietuvoje.


Tiesa, strateginių pokyčių ir ilgalaikio personalo įtraukimo į komunikacijos veiksmus bei trumpalaikių „ad-hoc“ veiksmų balansas kol kas dar nėra toks palankus kaip tarkim 2007-aisiais. Kita vertus, galime daryti išvadą, kad bent jau Didžiojoje Britanijoje vidinės komunikacijos verslo partnerio vaidmuo – kaip profesionalo, gebančio įsukti pokyčių ratą – tampa vis svarbesnis.


Personalo specialistai Lietuvoje ne kartą skundėsi, kad netgi jiems ne visuomet atsiranda vietos prie kompanijų valdybų stalo. Galbūt čia ir yra kabliukas, nes vidinės komunikacijos funkcija pagal tradiciją dažniausiai ir atitenka jiems (rečiau – korporacinių reikalų vadovams). Juk jeigu personalo specialistai sugebėtų išaiškinti vidinės komunikacijos funkcijos vertę verslo augimui, imtų kalbėti verslo kalba, siūlyti naujoves ir jas įgyvendinti per efektyvumo prizmę, tai būtų mušantis koziris.


„Be tam reikia idėjų!“ – sakote. Žinoma. Ir čia mums į pagalbą ateina konsultacijų įmonės „Tribe Inc.“ identifikuotos 2012-ųjų vidinės komunikacijos tendencijos:


1. Intranetas socializuojasi. Pripažinkime, kad mūsų bendrovės intranetas yra statiškas, milžiniškos jo galimybės – neišnaudotos. Nepaisant gražiausių vizijų tapti gyvu ir gerai lankomu vidiniu tinklalapiu, jis liko nuobodžiu antkapiu buvusiai šlovei atminti. Dėl šios priežasties 2012-uosius „Tribe Inc.“ paskelbė metais, kuomet įmonės transformuos savo intranetus į socialinius tinklus. Bent jau migruos nuo „Sharepoint’07“ į „Sharepoint‘10“. Kurti originalias projektų ir procesų stebėjimo aplikacijas, vidines kokybės kampanijas, žaidimus, organizuoti apklausas ir teikti grįžtamąjį ryšį uždarose darbuotojų grupėse – socialiniai tinklai yra tai, kur žiūri visas pasaulis.


2. Informaciniai bokštai griūva. Pagrindinis kiekvienos verslo įmonės tikslas – bendradarbiavimas. Kodėl? Nes tik jis gimdo inovacijas.  Savo ruožtu, inovacijos yra tai, kas gali padėti įmonėms išlikti, tačiau naujovės negimsta ten, kur stovi milžiniški informacijos bokštai, o ten, kur informacija juda laisvai. Galima drąsiai teigti, kad 2012 metais daugės pokyčių kampanijų ir renginių, kurių tema „Informacija ir inovacijos“. Ateina metas glaudžiau bendradarbiauti, greičiau keistis informacija, o tam būtina keisti organizacinę kultūrą. Ne į klientų aptarnavimo, o į verslumo pusę.


3. Spausdintas žodis atgimsta. Keista, ar ne? Atrodo, kad visa komunikacija jau peržengė į skaitmeninę erdvę, o čia vėl pranašaujamas naujas vidinių spausdintinių leidinių bumas. „Tribe Inc.“ teigia, kad spausdinti leidiniai vėl tampa reikalingu organizacijos kultūros simboliu. Gražus laikraštis, nuotaikingas žurnalas ar įdomi knyga traukia dėmesį lygiai taip pat kaip ir anksčiau (turime aibę pavyzdžių). Nepamirškime, kad leidinys gali būti ir puiki dovana, o į dovanas visuomet žiūrima palankiai. Taip pat ir į jų dovanotoją.


4. Energija – organizacinės vertybės. 2012-aisiais, pasak prognozių, didelė dalis kompanijų išras, atras, atnaujins ar net pakeis savo vertybes (kažkodėl primena 2002-uosius). Per pastaruosius keletą metų verslas patyrė ne vieną išbandymą, tad nuo ambicingų ir kartais bravūriškų lozungų gali tekti judėti nuosaikaus racionalizmo link. Gali atsirasti ir tokių verslų, kurie atras savyje socialinės atsakomybės geną, energizuos vertybes ir jų pagalba įtrauks darbuotojus į gražias iniciatyvas, kurios didins pridėtinę verslo vertę.


5. „Žaidimizacija“ (gamification, angl.) – darbuotojų įtraukimo rezervas. Pati naujausia tendencija, apie kurią kalba tie, kas pažįsta žmones. Virtualios ir realios varžybos, turnyrai, čempionatai ir realių veiksmų simuliacijos. Gyvos kovos dėl klientų, pardavimų, projektų, kontaktų ir kontraktų. Žinoma, visa tai pateikta malonia žaidimo forma. „Tribe Inc.“ daro prielaidą, kad šiuo metu, kai pasaulis tampa vis labiau azartiškas, įmonių vadovams tampa paranku šį darbuotojų azartą išnaudoti verslo rezultatams gerinti. Tereikia gražiai įpakuoto sprendimo.


Štai jums penkios idėjos, su kuriomis galite drąsiai eiti į valdybą. Ir ištraukti savo kozirį iš rankovės tuomet, kai išgirsite klausiant: „O ką šiemet darome su mūsų personalu ir vidine komunikacija?“
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje
Strategija. Įgyvendinimas. Rezultatas.