6 gruodžio 2011

Komunikacija: kas svarbu 2012-aisiais?

Metų pabaigai artėjant įprasta ne tik vertinti prabėgusius vienuolika mėnesių, bet ir bandyti žvilgtelėti į ateitį – ko galime tikėtis ateinančiais 2012-aisiais. Viešumoje pasirodo vienas už kitą įdomesni komunikacijos specialistų pamąstymai apie tai, kokie gi artėjantys metai bus komunikacijos požiūriu. Minčių daug, tačiau pagrindiniai akcentai panašūs. Tiesą sakant, daugelį kolegų idėjų galime sutraukti į tris žodžius: „skaitmeninis“ bei „socialiniai tinklai“.
Nenustebote? Mes taip pat. Pabandykime trumpai apibendrinti įžvalgas ir apibrėžti svarbiausias linkmes komunikacijai ateinančiais metais.


1.    Komunikacijos „skaitmeniniams“. Bendravimas skaitmeninėje terpėje tampa prioritetu ne tik apie tai kalbantiems komunikacijos specialistams, bet ir jų paslaugomis besinaudojančioms bendrovėms ir organizacijoms. Kaip rodo rinkodaros bendrovės „6S Marketing“ (JAV, Kanada) statistika, rinkodaroje ir toliau vyksta sparti slinktis iš tradicinės į skaitmeninę žiniasklaidą: dauguma kompanijų ateinančiais metais ketina daugiau lėšų skirti SEO ir rinkodarai internete. Mažiau investuoti į tradicinę spaudą ketina per 40 proc. bendrovių. Augant interneto vartotojų skaičiui ir ilgėjant skaitmeninėje erdvėje praleidžiamam laikui, dėmesys šiai komunikacijos terpei (o tuo pačiu – ir jos svarba) ir toliau tik augs.


2.    Integracija. Sėkmė ir toliau žadama kampanijoms bei iniciatyvoms, kurias pečius surėmę įgyvendins kūrybos, pardavimų, interaktyvių sprendimų bei komunikacijos specialistai. Bet jau nebepakanka kalbėti vien tik apie rinkodaros, reklamos ir viešųjų ryšių integraciją: svarbu sutelkti ir veiklą skaitmeninėje erdvėje. Būtina, kad užuot „gyvenusios atskirus gyvenimus“, įmonės ar organizacijos interneto svetainė, tinklaraštis, paskyros „Facebook“, „LinkedIn“ ir kituose socialiniuose tinkluose būtų glaudžiai susiję tarpusavyje ir taptų vieningos skaitmeninės komunikacijos strategijos dalimis.


3.    Kolektyvizacija. Kone visi apžvalgininkai, prognozuojantys komunikacijos linkmes 2012-aisiais, akcentuoja toliau didėjančią „minios“ arba bendruomenės įtaką. Socialinių tinklų vartotojų skaičiui (ir svarbai) toliau augant, vis svarbesnis tampa šių žmonių ir jų sukuriamo turinio įtraukimas į komunikacijos procesą. Taigi būtina rasti tuos, kurie kalba apie mus, kalbėti su jais ir pasitelkti šių žmonių mintis komunikacijai. Apie tai gana vaizdžiai pasakoja bendrovės „Mynewsdesk“ (Švedija) vadovas Jonathanas Beanas (čia vaizdo įrašas; mėgstantys ne žiūrėti, o skaityti, gali užsukti čia).


4.    Švietimas. Arba savišvieta: norint visapusiškai pasitelkti skaitmeninės eros teikiamas galimybes komunikacijai, būtina į jas nuolat gilintis. Žinių svarbą tiesiai šviesiai apibūdina mokymų bendrovės „Gravity Summit“ (JAV) vadovė Beverly Macy: skaitmeninėje terpėje nesiorientuojančios bendrovės neišvengiamai atsiliks konkurencinėje kovoje, todėl žinių apie socialinius tinklus įgijimas turėtų tapti nemažiau svarbus nei „šešios sigma“. Apie tai kalba ir britų rašytojas bei žurnalistas Peteris Bartramas – vis greičiau kintančiame pasaulyje, RsV specialistams mokytis ir naujų įgūdžių būtina įgyti sparčiau nei bet kada iki šiol.


Jis, beje, duoda dar vieną dėmesio vertą patarimą, puikiai tinkantį ir Lietuvai: kad ir ką darytumėte, nusišypsokite. Pastarieji keleri metai gyventojams buvo gana sunkūs, todėl žmonės vertins dalykus, kurie juos pralinksmins. Šiek tiek optimizmo ir net humoro galėtų tapti vertingu komunikacijos kampanijos „koziriu“.
O ką jūs patartumėte komunikacijos konsultantams ateinančiais metais?
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje
Strategija. Įgyvendinimas. Rezultatas.