11 lapkričio 2015

Koja kojon su socialinėmis medijomis

Jolita Katkutė | VRP blogas

Naujos funkcijos, naujos galimybės, dizaino pakeitimai  – įvairiuose socialiniuose tinkluose tai vyksta kasdien, o visas naujoves „sužiūrėti“ kartais iš tiesų sudėtinga. Kita vertus, atsilikti nuo naujovių taip pat negali − juk būtent socialiniai tinklai yra vieta, kur gali tiesiogiai pasiekti savo vartotojus. Tad kaip suspėti į šį traukinį ir žengti koja kojon su socialinių tinklų naujienomis? Štai keletas patarimų, kaip tai padaryti naudojantis ta pačia socialine medija. 
Koja kojon su socialinėmis medijomis
1. „Facebook“ naujienos. Nėra ką čia daug pasakoti – keliaujate į Facebook Newsroom ir skaitote paties feisbuko naujienas. Kaip keičiasi paieškos langelis ir kaip jis veikia, kokios naujienos laukia feisbuko puslapių ir kaip naujovėms pasirengti puslapių administratoriams – visa tai ir dar daugiau tiesiai iš „Facebook“ kūrėjų ir administratorių. 


2. „Facebook“ sąrašai. Apie juos jau kalbėjau ankstesniame blogo įraše. Kaip jie pagelbės čia? Paprasta – susikurkite sąrašą žmonių ir puslapių, kalbančių apie socialinius tinklus, ir jų pateikiamas naujienas sužinokite dar paprasčiau. Garantuoju, kai tik feisbukas (ar kitas socialinis tinklas) paskelbia naujieną, atnaujinimą ar kokią žinią, visi social media ekspertai stengiasi pirmieji apie tai pranešti, o kartais ir papildyti žinias savo įžvalgomis, diskutuoti ir atsakyti į kitiems kylančius klausimus. 


Žinoma, tik nepamirškite bent kartą per dieną peržiūrėti sąraše pateikiamus įrašus ir nebijokite užduoti klausimų ekspertams ar su socialiniais tinklais dirbančioms įmonėms – juk tam ir skirti socialiniai tinklai.


P.S. Įsitraukti į sąrašą galite ne tik lietuvius, bet ir užsieniečius − pastarieji gerokai dažniau pateikia puikių įžvalgų, kurios, kaip tos vis vėluojančios mados, į Lietuvą kartais ateina pavėluotai.


3.   „Twitter“ sąrašai. Veikia taip pat, kaip „Facebook“ sąrašai. Tik, žinoma, „Twitter“ dar naudojasi gana mažai lietuvių, čia daugiau sekite užsienio ekspertus. Kaip juos rasti? Peržiūrėkite pasaulyje rengiamų konferencijų apie digital / social media pranešėjus, daugelį jų tikrai rasite „Twitter“ tinkle. Galite pasinaudoti ir grotelinėmis žymėmis (taip taip – mums geriau žinomais hashtagais) ir pagal jas rasti daugiausia apie socialinius tinklus kalbančiuosius. Išmėginkite #socialmedia, #socialmediamarketing, #smchat, bet venkite per daug bendrinių žymių (pavyzdžiui #marketing ar #media), nes papulsite į tokį srautą, kad tikrai pasimesite, ką sekti, o į ką nekreipti dėmesio.


4.   „Linkedin“ grupės. Pripažinsiu – mano mėgstamiausia ir dažniausiai naudojama priemonė. Čia nuolat verda diskusijos, pranešama apie skirtingų socialinių tinklų atnaujinimus, pateikiamos ekspertų įžvalgos ir dar daug visko. Nebijokite įsitraukti į grupes, diskutuoti, ieškoti atsakymų ir idėjų.


Čia keletas mano sekamų ir rekomenduojamų grupių:
5)    „Linkedin Pulse“. Dar vienas būdas sužinoti naujoves, apie kurį , užuot daug skaičius, geriau tiesiog imti ir išbandyti.  Keliaujate į „Linkedin Pulse“, pasirenkate social media kanalą ir spaudžiate „follow“. Arba tiesiog spaudžiate šią nuorodą.  Įžvalgos, ekspertų komentarai, atnaujinimai, patarimai, darbų pavyzdžiai ir tai, kuo gyvena socialinių tinklų administratoriai visame pasaulyje. Skaitykite ir mokykitės!
 
6)    Lietuviški tinklaraščiai, pranešantys naujienas apie socialinius tinklus. Jei sudarinėti „Facebook“ ar „Twitter“ sąrašus nėra noro, o „Linkedin“ jums dar „tamsus miškas“, skaityti naujienas angliškai nenorite ar negalite, jums padės lietuviški blogai apie socialinius tinklus. Juos rašo turbūt visos socialinių tinklų agentūros. Just google it :)


 
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje
Strategija. Įgyvendinimas. Rezultatas.