20 spalio 2016

Ko jūs nežinote apie istorijų pasakojimo verslą?

Inga Kievišaitė | VRP blogas

Dažnai žmonės, išgirdę, kad dirbu komunikacijos srityje, tik gūžteli pečiais. Drąsesni dar ir atsargiai paklausia „o kas tai yra?“. Taip ir turi būti, nes jei komunikacijos arba viešųjų ryšių žmonės gerai dirba savo darbą, apie juos žino vos saujelė kolegų, bet apie jų klientus – visi.

Tad ko jūs galite tikėtis, jei kreipiatės į komunikacijos specialistus? Tikrai ne pluošto pranešimukų – ir jei kažkas tik tiek tepasiūlys, bėkite kuo toliau. Komunikacijos specialistai pasakoja jūsų prekės ženklo istoriją. 
Ko jūs nežinote apie istorijų pasakojimo verslą?
Jei sukūrėte naują automobilį ir norite, kad apie tai sužinotų visa Lietuva, „VRP Hill+Knowlton Strategies” jį užkels ant Žaliojo tilto.


Jei norite keisti žmonių nuostatas ir klientus paskatinti naudotis mokėjimo kortelėmis vietoje grynų pinigų, mes apie tai papasakosime dar įdomesnę istoriją, pasiūlydami atlikti tyrimą ir nustatyti, kiek bakterijų gyvena ant banknotų.


O jei norėsite eiti dar giliau ir skatinti taupyti pensijai, mes jūsų klientams nepasakosime, kokios yra palūkanų normos. Mes sukursime meninį filmą apie svarbiausius žmogaus gyvenimo etapus, kuris, stebint herojų likimus, automatiškai paskatins susimąstyti ir apie savo ateitį. Ir iš tiesų, tyrimai parodė, kad kliento SEB bankas kampanijai kurta dokumentinė drama „Rytojus atėjo vakar“ LNK eteryje surinko 5,8 GRP ir net 83 proc. žiūrovų paskatino galvoti apie savo ateitį.


Nes vien parašyti gerą tekstą šiais laikais nebeužtenka – reikia žinoti, kur yra jūsų klientas ir kaip su juo kalbėti, kad būtumėte išgirsti.


Kita vertus, dažnai žmonės mano, kad viena išradinga kampanija jie padidins prekės ženklo žinomumą ar pardavimus. Galbūt. Bet jei norite kurti ir puoselėti reputaciją, teks apsišarvuoti kantrybe ir nuosekliai dirbti. To mus moko visos didžiosios pasaulio kompanijos, prie kurių komunikacijos – nuo „Coca-Cola“ ar „McDonalds“ iki „LG“ ar „Audi“ – savo darbe kasdien prisiliečiame.


Tad jei norite papasakoti įtikinamą ir pavergiančią istoriją, pirmiausia turite tvirtai žinoti, su kuo jūs kalbate ir ko siekiate, o tik tada pasirinkti formą – tai bus interviu su vadovu, istorijos repas ar žinutė „Feisbuke“. Ir nebūtinai istoriją turite pasakoti jūs. Priklausomai nuo tikslinės auditorijos, ją gali dėstyti profesorius, į eksperimentą gatvėje pakliuvę praeiviai, o galbūt – socialinių tinklų žvaigždė.


Kai „Coca-Cola“ minėjo kontūrinio buteliuko 100-metį su pasauline kampanija „Džiaugsmo bučinys“, ištyrėme Baltijos šalių bučiavimosi įpročius. Tarptautinės bučinių dienos proga organizavome bučinių „flashmob'ą“, kūrėme 3D piešinius Baltijos šalių sostinėse, o socialinių tinklų žvaigždėms dovanojome asmeninius „Coca-Cola“ buteliukus su jų atvaizdais. Šių dovanų nuotraukomis įžymybės pasidalijo savo socialiniuose tinkluose – taip žinutė apie kampaniją pasiekė daugiau nei 600 tūkst. sekėjų. Ši aktyvacija padidino svarbiausius prekės ženklo vertės rodiklius tarp tikslinės grupės atstovų: „Coca-Cola“ kaip mėgstamiausią prekės ženklą įvardijo 7 proc. punktais daugiau žmonių nei tuo pačiu periodu pernai, o kaip mylimą prekės ženklą – 4 proc. punktais daugiau nei pernai.


Laimėję VšĮ „Versli Lietuva“ konkursą, kurio tikslas – paskatinti moterų verslumą, mes įgyvendinome projektą „Išmani moteris“. Pagrindine kampanijos ašimi tapo patyrę mentoriai, kurie teikė konsultacijas apie savo verslą svajojančioms moterims, ypač – mamoms. Į projektą užsiregistravo per 1400 moterų iš visos Lietuvos, renginiai pritraukė dvigubai daugiau dalyvių nei planuota, o Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose susikūrė aktyvių verslą kuriančių moterų bendruomenės, veikiančios ir pasibaigus projektui.


Kiekviena situacija prašosi savo sprendimo. Galimybių ir pasirinkimų – begalybė. Kaip neapsirikti? Niekada nepamiršti, apie ką ir kam skirta tavo istorija, ja tikėti ir nepailstamai pasakoti – sau, darbuotojams, draugams ir klientams. Nes skirtingai nei fizikai mums bando įrodyti, šis pasaulis sukurtas ne iš atomų. Pasaulis sukurtas iš gerų, intriguojančių, sukrečiančių istorijų. Ir jį valdys tas, kas papasakos pačią geriausią. 
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje
Strategija. Įgyvendinimas. Rezultatas.