13 liepos 2015

Jeigu tavęs nėra „LinkedIn“, tavęs nėra visai

Gitana Baliutavičienė | VRP blogas

Kai jūsų laukia pokalbis su galimu verslo partneriu ar nepažįstamu klientu, ką pirmiausiai darote?



Aš „googlinu“ – apie žmogų, apie bendrovę. Ieškau būsimojo pašnekovo paskyros tinkle „LinkedIn“. Kokiais 7 atvejais iš 10, ta paskyra ten yra. Joje ne visada pateikiama išsami informacija, bet aš bent jau sužinau, kaip žmogus atrodo (jeigu tik nepamiršo įkelti ten nuotraukos). Sužinau, kokia jo ar jos patirtis, išsilavinimas. Kuo žmogus domisi, koks jo aplinkinių ratas. Tai padeda gauti informacijos, kuri gali būti svarbi pokalbio metu.
Jeigu tavęs nėra „LinkedIn“, tavęs nėra visai
Pasaulinės tendencijos liudija, kad taip besielgiančiųjų nuolat daugėja ir profesinių socialinių tinklų svarba verslo – tiek bendrovių, tiek atskirų profesionalų, − sparčiau auga. „LinkedIn“ duomenimis, per pastaruosius ketverius metus profesinių socialinių tinklų reikšmė vien pritraukiant geriausius darbuotojus išaugo 73 proc.


Mano pačios „LinkedIn“ paskyra, ko gero, nėra nepriekaištinga. Bet joje bent rasite mano nuotrauką, trumpą informaciją apie mane ir mano darbo patirtį. Neabejoju, kad kai, pavyzdžiui, mano kolega parašo, kad atostogų metu jį pavaduos tokia ir tokia Gitana Baliutavičienė, mano klientai užsuka pasižiūrėti, kas ji per viena. Ne kartą pastebėjau, kad tokiais atvejais mano paskyros peržiūrų statistikos kreivė šokteli į viršų.


Ne šimtais ar dešimtimis. Bet tarp tų kelių, kurie peržvelgia mano paskyrą, yra būtent tie žmonės, kurie mano verslui tuo metu gali būti itin svarbūs. Klientas. Potencialus verslo partneris. Žmogaus projekto komandai ieškantis vadovas. Tuomet ir tie keli nėra mažai. Kaip ir 6 proc. Lietuvos internautų, kurie, praėjusių metų duomenimis, naudojosi „LinkedIn“. Trečdalis iš jų į šį socialinį tinklą užsuka kasdien.


O dabar įsivaizduokite, kad esate politikas − pavyzdžiui, Vilniaus meras, buvęs ar dabartinis (beje, „LinkedIn“ paskyrose liepos pradžioje ir Artūras Zuokas, ir Remigijus Šimašius buvo nurodyti kaip Vilniaus miesto merai). Arba didelės įmonės vadovas ar savo srities ekspertas. Kiek peržiūrų sulaukiate ir ką pamato Jūsų auditorija? Kaip prisistatote kaip profesionalas arba kaip potencialus darbdavys? Kokias dar paskyras vartotojai peržiūri šalia Jūsų (ši informacija taip pat matoma)?


Tegul auditorijos būna nedaug – vienetai ar dešimtys. Bet tai yra būtent tie žmonės, kuriems šiuo metu rūpi Jūsų asmenybė, kandidatūra, įmonė ar paslaugos, kurias parduodate. Juk kai į verslo susitikimą ateina du žmonės, mums neatrodo, kad „per mažai dalyvių susirinko...“


Taigi verslo socialinis tinklas „LinkedIn“ – tai ne kas kita kaip profesinė mega bazė: su lyg ant delno išklotais visų įmanomų sričių specialistų CV. Be to, pernai ji tapo dar įtakingesnė, tinklui tapus ir platforma, kurioje kiekvienas gali dalytis savo turiniu – įvairių sričių specialistų įžvalgomis, mintimis ar patarimais. Kita vertus, socialiniame tinkle galima matyti ir detalią statistiką apie skaitomą turinį bei jūsų paskyros ar puslapio peržvalgas.


Kad ir koks būtų įmonės ar organizacijos požiūris į komunikaciją socialiniuose tinkluose, reikia turėti galvoje, kad dalis bendrovės darbuotojų jau yra susikūrę savo paskyras. Taigi de facto darbuotojai jau komunikuoja „LinkedIn“. Galbūt stichiškai, neplaningai, intuityviai – bet tai jau daro. Jeigu jūs atstovaujate bendrovei, kurios 200 darbuotojų turi paskyras „LinkedIn“ tinkle, o kiekvienas bent po 50 kontaktų, tai jūs jau turite platformą, kurios potencialas 10 tūkst. verslo kontaktų. Palyginkite šį skaičių su vidutiniu verslo straipsnio skaitomumu naujienų portale, siekiančiu apie 4-5 tūkst.


Belieka tik atsakyti į klausimą, ar suteiksite šioje verslo platformoje savo auditorijai įdomaus turinio, sudominsite vartotojus savo paskyra ir joje pateikiama informacija. Ir ar tai padės jums sulaukti verslo kontaktų, pritraukti naujų talentų, parodyti save kaip patrauklų darbdavį. Taigi, gal kol kas ir per anksti tvirtinti, kad „jeigu tavęs nėra „LinkedIn“, tavęs nėra visai“. Bet turint omenyje naujausias tendencijas ir po keliasdešimt procentų per metus augančią profesinių socialinių tinklų svarbą pasaulyje, panašu, kad šis posakis ilgainiui taps tikrove. 

Daugiau informacijos :

Gitana Baliutavičienė
Projektų direktorė

Email: gitana@vrp.lt
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje
Strategija. Įgyvendinimas. Rezultatas.