21 vasario 2012

Ar 2012-aisiais vidinė komunikacija liks socialinių tinklų „dvejetukininkė“?

Prieš 50 metų Andy Warholas ištarė klasika virtusią frazę, kad kiekvienas iš mūsų gali sulaukti savo 15‒os minučių šlovės. Pastebite? Pusšimtis metų prabėgo beregint, ir šiandien kiekvienas iš mūsų gali pasijusti garsenybe. Bent jau 15 savo „Facebook“ draugų auditorijoje. Tai yra tų, kurie ties mūsų paskyra dar nepasirinko funkcijos „unfriend“ savo draugų sąraše.
Ši ironiška mintis skirta tik tam, kad pabrėžtų komunikacijos pasaulio virsmą. Populiarūs socialiniai tinklai jau pakeitė naujienų portalus, kiekvienas iš mūsų jau yra ne tik skaitytojas, bet ir žurnalistas, transliuotojas, multiplikatorius, todėl be galo įdomu, ką socialiniai tinklai pakeitė vidinėje įmonių komunikacijoje?


Panašu, kad „Bagdade ramu“, kaip dainuojama senoje rusiškoje dainelėje. Tarptautinė skaitmeninės komunikacijos agentūra „33 digital“ praėjusių metų pabaigoje išleistoje savo apžvalgoje pažymi, kad „vidinė komunikacija, palyginti su kitomis komunikacijos disciplinomis, socialinių tinklų srityje yra tikra dvejetukininkė“. Nepaisant sėkmingų intraneto pavyzdžių, vidinių tinklaraščių ir kitų iniciatyvų, proveržis šioje srityje kol kas neįvyko.


Kaip ir mūsų Lietuvoje – dažnas klientas nori, kad intranetas visų pirma būtų dokumentų saugykla. „Viskas po ranka vienoje vietoje“, – blizga išmintimi. Be to, nereikia pamiršti korporatyvinės skilties. „Kad darbuotojai daugiau žinotų apie mūsų įmonę, viziją, misiją, vertybes“, – antrina. Na, ir turėti savotišką žiniasklaidą. „Reguliariai atnaujinsim naujienas“, – priduria trečias.


Ką jūs sau manote? Žinoma, jie visi teisūs! Nes ligi šiol taip ir nesuprato, kad tie principai, kuriais jie vadovaujasi, jau beviltiškai pasenę. Lygiai taip pat, kaip ir tos 15 minučių šlovės, apie kurias andai kalbėjo A. Warholas. O štai konsultantas Luc de Ruiter www.socialmediatoday.com užrašė tris naujus principus, kuriais vadovaudamiesi galime tikėtis, kad vidinė komunikacija suteiks pridėtinę vertę ir atneš norimą investicijų grąžą.


1. Komunikuokite su žmonėmis. Su darbuotojais reikia bendrauti kaip su žmonėmis, o ne kaip su žiniasklaida.  Jei norime valdyti žiniasklaidos priemonę, tapkime jos vadovu. Jei norime prekiauti daiktais, tapkime rinkodaros specialistu. Jei norime pagerinti įmonės komunikaciją, sukurkime priemones, kurios padėtų žmonėms bendrauti lengviau ir patogiau.
2. Palaikykite darbuotojus. Ką tai reiškia? Atsakymas paprastas – gerinkite jų komunikacijos įgūdžius. Palaikykime ir padėkime jiems geriau komunikuoti, užuot rašę apie tai, ką jie daro blogai, arba aukštindami jų nuopelnus įmonės tinklalapyje. Darbuotojų palaikymas didina įmonės pelną, o darbuotojų nuotykių aprašymas – turinio kūrėjų pelną.
3. Ieškokite vertės. Įsidėmėkite, kad pagrindinė vidinės komunikacijos vertė – gerinti bendradarbiavimo procesą. Absoliučiai ne tai, ką mums sako konsultantai: „būsite „fainesni“, nes daug rašysime apie jus“. Toks egzaltuotas „fainumas“ darbuotojų akimis dažnai prilygsta užsakomajam straipsniui žiniasklaidoje.  Ypač, kai realybė yra kitokia...


Manote, kad pritariate čia išsakytoms mintims, tačiau norite konkrečių patarimų?


• Pagalvokite, kaip populiariausius socialinius tinklus „Facebook“, „Twitter“ ar „LinkedIn“ būtų galima išnaudoti vidinėms komandoms burti ir motyvuoti.
• Pamąstykite, kaip ir apie ką šiuose tinkluose bendrauja jūsų darbuotojai ir atraskite, kaip iš vidinio bendravimo patirti didžiausią naudą įmonei.
• Domėkitės naujovėmis! Specialiai vidinei komunikacijai sukurti sprendimai - www.ning.com, www.posterous.com, www.nationalfield.com – tai tik keli sėkmingi pavyzdžiai, puikiai pademonstruojantys, kaip pasitelkti socialinius tinklus darbuotojų vidinei komunikacijai, angažavimui, o kartu – ir įmonės valdymui.


Jei spustelsite aukščiau pateikiamas nuorodas, sužinosite, kokią programą savo rinkimų komandos komunikacijai pasirinko JAV prezidentas Barackas Obama. O jei norėsite panašaus sprendimo savo įmonės internete, nepabijokite klausti. Ir tapsite tais, kurie išnaudos žadamą socialinės medijos potencialą 2012-aisiais.

Daugiau informacijos :

Tomas Staniulis
Organizacinės komunikacijos konsultantas, specialistų grupės vadovas

Email: tomas@vrp.lt
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje
Strategija. Įgyvendinimas. Rezultatas.