22 lapkričio 2011

Apie ką kalbėti „Facebooke“ arba kas „veža“ socialinio tinklo auditoriją

Atspėti visai nesunku: religija ir sportas.
Dar tiksliau, futbolas. Tiklaraštis „All Facebook“ paskelbė labiausiai vartotojus įtraukiančių „Facebook“ paskyrų sąrašą, kurio pirmosiose trijose pozicijose puikuojasi dvasiniams reikalams skirti šio socialinio tinklo puslapiai. Gana aukštas pozicijas dešimtuke užima futbolo klubai – Madrido „Real“ ir Manchesterio „United“. O per vidurį tarp sporto ir religijos „pakibusi“ jaunoji scenos žvaigždė – Justinas Bieberis.


Pastebėtina, kad ne visos paskyros, sugebančios labiausiai sudominti skaitytojus, pasižymi didžiausiu gerbėjų skaičiumi – pavyzdžiui, azartiškiesiems „Facebook“ vartotojams skirtas žaidimas „Texas Hold‘em Poker“ yra viena daugiausiai gerbėjų (per 52 mln.) turinčių paskyrų, tačiau labiausiai angažuojančių puslapių tope ji užima aštuntą vietą. Taip yra todėl, kad gebėjimą įtraukti vartotojus tinklaraščio autoriai matuoja atsižvelgdami į komentarų ir paspaudimų „patinka“ skaičių. Visiškai teisingai – kuo daugiau skaitytojų reaguoja į paskyroje skelbiamą informaciją, tuo didesnė tikimybė, kad ją pamatys ir kiti paskyros gerbėjai, taigi, tuo didesnis ir tokios informacijos poveikis.


Išvada akivaizdi: svarbu ne kiekybė, o kokybė. Sėkmingai komunikacijai „Facebooke“ nebūtina turėti galybės gerbėjų - svarbiau juos įtraukti į diskusiją. O norint, kad įrašus „Facebook“ paskyroje skelbtą įrašą pamatytų kuo daugiau gerbėjų, visai nebūtina savo paskyros „sienoje“ rašyti kuo dažniau. Gerokai svarbiau savo įrašu iššaukti skaitytojų reakciją, sukelti diskusiją. Ar tiesiog rašyti taip, kad visiems patiktų (tai turėtų atspindėti didelis „patinka“ paspaudimų skaičius). Juk kad paskyros populiarumui įrašų dažnumas nedaro didelės įtakos, buvo nustatyta dar prieš porą metų.


Šios tendencijos dar kartą patvirtina, kad sėkmingai komunikacijai „Facebooke“, kaip, beje, ir bet kuriais kitais kanalais, būtinas atidumas, kruopštumas ir planavimas. Kalbėti reikėtų ne „bet kaip“ ir „bet ką“, kad tik kuo daugiau, o taip, kad žodžiai darytų poveikį.


Aišku, inicijuoti įtraukiančias diskusijas religijos, sporto ar muzikos (kai kas tarp šių sąvokų deda lygybės ženklą) temoms neturėtų būti sudėtinga. O ką daryti ne tokiems „seksualiems“, labiau nišiniams prekių ženklams ar organizacijoms? Atsakome – trys „P“:


-    Pasidairyti: kaip sekasi ir ką „Facebook“ tinkle veikia kiti panašūs prekių ženklai, kolegos užsienio šalyse ir pan. Skirkite laiko analizei ir būtinai užčiuopsite ne vieną vertingą (o dažnai – ir patikrintą) idėją sėkmingai komunikacijai.
-    Pagalvoti: į bendravimą „Facebook“ tinkle žvilgtelėkite iš potencialių ar esamų gerbėjų (klientų, vartotojų) perspektyvos – kas jiems būtų įdomu? Kas patiktų? Apie ką, jais dėti, diskutuotumėte patys?
-    Pasitarti: žinome, kaip sunku būna patiems kritiškai įvertinti savo idėjas ir iniciatyvas. Dar sunkiau, jei tų idėjų apskritai pritrūksta. Todėl strateginis požiūris į komunikaciją, patirtis ir galimybė profesionaliai „iš šalies“ pažvelgti į jūsų veiklą gali labai praversti siekiant bendravimą „Facebooke“ padaryti efektyvesnį. Pasitarkite su komunikacijos specialistais – ypač, jei suprantate, kad socialiniuose tinkluose turėtumėte būti ne tik todėl, kad „visi aplinkui tai daro“...
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje
Strategija. Įgyvendinimas. Rezultatas.