15 gegužės 2012

XVIII a aludarystės tradicijas atgaivinanti Vilkmergės alaus darykla pristato tamsųjį alų

Kovo mėnesį į šalies alaus rinką sugrįžęs atsinaujinęs alaus prekės ženklas „Vilkmergės alus“ pristato antrąjį šios daryklos alų – „Vilkmergės“ Tamsųjį. Anot aludarių, šis alus pažymi 220-ąjį Magdeburgo teisių suteikimo Vilkmergei, dabartinei Ukmergei, jubiliejų ir atspindi Vilkmergės alaus daryklos atkurtas geriausias 18-ojo amžiaus aludarystės tradicijas.
„Džiaugiamės, jog atsinaujinęs Vilkmergės alus vartotojų buvo sutiktas palankiai. Kaip ir tikėjomės, šalyje tikrai yra alaus mėgėjų, ieškančių išskirtinio, įdomesnio skonio gėrimo. Matydami tokio alaus poreikį pristatome antrąjį Vilkmergės alaus daryklos alų – „Vilkmergės Tamsųjį“.  Šis alus taip pat yra elis, gaminamas naudojant aukštutinės fermentacijos mieles, brandinamas rūsiuose horizintaliose talpyklose, o gilią tamsaus gintaro spalvą jam suteikia trys karameliniai salyklai,“ – sakė „Vilkmergės alaus“ vadovas Ramūnas Blazarėnas.


Pasak jo, šio alaus pristatymo data pasirinkta neatsitiktinai: 1792 m. gegužės 22d. Vilkmergei (dabartinei Ukmergei) buvo suteikta LDK kunigaikščio ir Lenkijos karaliaus Stanislovo Augusto privilegija, mieste ėmė klestėti įvairūs amatai ir burtis gildijos. Tuo metu suklestėjo ir šio miesto aludarystės tradicijos, kurias atkuria „Vilkmergės“ alaus darykla. Norėdami paminėti šią datą Vilkmergės aludariai kovą išleido 1792 sunumeruotus pirmuosius butelius, o šį mėnesį pristato ir tamsųjį elį.


Kaip ir miesto klestėjimo laikais XVIII a., kai miesto teises gavusioje Vilkmergėje būrėsi aludarių gildijos, Vilkmergės alus verdamas iš vandens, salyklo ir apynių, gaminamas naudojant aukštutinės fermentacijos mieles, brandinamas rūsiuose horizontaliose talpyklose ir svarbiausia - nepasterizuojamas.


Kartu su senuoju gamybos būdu, Vilkmergės darykla atgaivino ir to meto Lietuvoje paplitusį talpos matą – senąją lietuvišką kvortą. Mažosios daryklos alus pilstomas į tamsaus storo stiklo pusės kvortos butelius – 0,41 litro. „Mūsų sprendimas atgaivinti senąjį lietuvišką mato vienetą neliko nepastebėtas – daugelis vartotojų domisi išskirtiniu butelio dizainu, klausinėja apie kvortos kilmę,“ – pasakojo V. Blazarėnas. Anot jo, Vilkmergės aludariai tikisi, jog dėl išskirtinio ir patrauklaus butelio dizaino bei gilias tradicijas atitinkančio alaus skonio „Vilkmergės“ alus taps reprezentaciniu produktu, kuris bus vežamas vykstant į kitas šalis ar nešamas dovanų einant į svečius.


Daugiau informacijos apie alų galima rasti kitoje etiketės pusėje ir internetiniame puslapyje.
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.