16 rugpjūčio 2012

Vyrai vis daugiau dėmesio skiria savo išvaizdos puoselėjimui

Grožis, ilgai buvęs išimtinai dailiosios lyties privilegija, tampa vis aktualesnis ir vyrams – vyriškos kosmetikos rinka yra viena sparčiausiai augančių pasaulyje: skaičiuojama, jog nuo 2010 iki 2014 metų pasaulinė šio sektoriaus vertė išaugs 4 mrld. JAV dolerių. Augimo tendencijos Lietuvoje panašios, tačiau vartotojų pasirinkimai kol kas smarkiai skiriasi nuo vakarietiškų.
„Per pastarąjį pusmetį vyriškų kosmetikos produktų pardavimai išaugo 5 proc. Manome, jog ateityje šis sektorius augs dar labiau, nes pastebime, kad stiprioji lytis vis labiau rūpinasi savo išvaizda,“ – sakė kosmetikos ir parfumerijos tinklo „Sarma“ rinkodaros projektų vadovė Jurga Kulickaitė. Ji pabrėžė, jog seniau didžiąją dalį produktų vyrams pirkdavo moterys, o dabar jie vis dažniau į parduotuves užsuka patys.


J. Kulickaitės teigimu, per pastaruosius tris mėnesius vyrai, naudodamiesi „Sarmos“ tinklo lojalumo kortelėmis, pirko 1049 prekes, iš kurių 120 buvo vyriškos (11,4 proc.). Vidutinė suma, kurią jie išleido vienam produktui, siekė 105,7 Lt. Vyriškoms prekėms vyrai vidutiniškai išleido 150,88 Lt., moteriškoms ir vaikiškoms - 99,75 Lt.


„Didesnę vidutinę sumą vyriškoms prekėms galima paaiškinti šiek tiek mažesne prekių įvairove: vyrai sau dažniausiai perka kvepalus, kurie yra pakankamai brangi prekė, tuo tarpu moterims jie perka ne tik parfumeriją ar dekoratyvinę kosmetiką, bet ir įvairias kūno bei odos priežiūros priemones, kurios paprastai kainuoja pigiau,“ – teigė J. Kulickaitė. Pasak jos, tikėtina, jog vyrams vis labiau rūpinantis savo išvaizda, jų pirkinių krepšelis supanašės su moterišku, nes bus skiriama daugiau dėmesio kūno puoselėjimo prekėms.


Vis dėlto, kol kas lietuviai linkę skirti daugiau pinigų savo antrosioms pusėms lepinti nei savo reikmėms: didžiausia moteriškoms prekėms išleista suma – 1310,4 Lt., tuo tarpu vyriškoms kur kas kuklesnė – 558 Lt. Tarp brangiausių įsigytų moteriškų prekių yra japoniška „Kanebo“ kosmetika, „Chanel“ mados namų kvepalai bei „Estee Lauder Resilence Lift Extreme“ veido priežiūros priemonės. Tuo tarpu brangiausios įsigyjamos vyriškos prekės yra kvepalai: naujas „Toni Gard“ vyriškas aromatas, Giorgio Armani „Aqua Di Gio“, vyriški „Carolina Herrera“ kvepalai bei „Chanel Egoiste Platinum“.


Požiūriui, kad svarbiausia vyriška kosmetikos priemonė – kvepalai, pritaria ir moteriškos lyties atstovės. Kosmetikos ir parfumerijos tinklo „Sarma“ „Facebook“ paskyroje atliktos apklausos metu, dauguma jų teigė, jog neįsivaizduoja vyro be būtent be kvepalų. Antroje vietoje liko skutimosi priemonės, trečioje – dezodorantas.


Tuo tarpu užsienyje vyrauja kiek kitokios tendencijos: labiausiai auganti vyriškos kosmetikos sritis yra odos priežiūra. 2009 m. būtent vyriškų odos priežiūros priemonių rinka augo 7 proc., o sparčiausias augimas fiksuojamas kovos su senėjimu priemonių sektoriuje. Ekspertų teigimu, Vakarų Europoje vyriškų odos priemonių paklausa tampa panaši į moteriškų.


„Tikimės, jog lietuviai taip pat supras, jog neužtenka vien tik švariai nusiskusti ir pasikvėpinti – reikia rūpintis ir savo kūnu, veidu, kovoti su senėjimu. Norėdami paskatinti stipriąją lytį dar labiau rūpintis savo išvaizda paskelbėme rugpjūtį vyrų mėnesiu,“ – sakė J. Kulickaitė. Visą mėnesį „Sarmos“ parduotuvėse perkančių vyrišką kosmetiką laukia nuolaidos ir staigmenos, o parduotuvės konsultantės visuomet patars, kaip grožį puoselėti ir vyrams.
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.