13 sausio 2015

„Tele2“ 4G mobilusis internetas – jau 65 proc. Lietuvos teritorijos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ klientai jau gali naudotis sparčiuoju mobiliuoju 4G LTE internetu telefonuose. Jis veikia 65 proc. Lietuvos teritorijos ir yra prieinamas dviem trečdaliams gyventojų.
Didesnė interneto sparta klientams papildomai nieko nekainuos.


Dabar Lietuvoje yra virš 200 „Tele2“ 4G ryšio bazinių stočių. Iki 2015 m. pabaigos 4G ryšiu galės naudotis 90 proc. gyventojų. Jis apims 75 proc. Lietuvos teritorijos.


Šiuo metu optimizuojant ir testuojant tinklą, vartotojai, priklausomai nuo vietovės, gali pasiekti 20-100 Mbps (megabitų per sekundę) greitį.


Reali sparta priklauso nuo daugelio veiksnių: naudojamo įrenginio, radijo dažnio juostos pločio, atstumo iki artimiausios bazinės stoties, vietovės reljefo, bazinių stočių vartotojų skaičiaus bei apkrovimo, ir pan. Tinklo specialistai nuolat stebi tinklo talpumus ir, priklausomai nuo naudotojų skaičiaus ir duomenų suvartojimo, praplečia bazinių stočių resursus.


„4G ryšio naudą klientai pajus iškart – internetas veiks greičiau ir sklandžiau. Mobilusis internetas jau tapo būtina kasdiene paslauga daugeliui, tad didiname jo spartą ir išlaikome geras kainas klientams. Spartesnis internetas ne tik leis naršyti maloniau, bet ir atneš naujų galimybių dirbti, pramogauti ir bendrauti internete“, ¬– sakė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.


Telefonus ir planšetinius kompiuterius, kurie palaiko 4G ryšį, dabar turi maždaug 10 proc. operatoriaus klientų. Tokie įrenginiai palaiko „Tele2“ 4G ryšiui naudojamus radijo dažnius – 800 MHz (didžiausias ir geriausias padengimas mieste bei užmiestyje); 1800 MHz ir 2600 MHz (dabar šie dažniai naudojami didžiuosiuose miestuose).


Keli žingsniai, reikalingi norint naudotis 4G LTE mobiliuoju internetu, yra tokie:
• Pasitikrinti, ar naudojamas įrenginys palaiko šį ryšį. Tokių telefonų rinkoje sparčiai daugėja ir jų kainos mažėja. „Tele2“ savo interneto svetainėje prie visų parduodamų telefonų nurodo, ar jie pritaikyti 4G.
• Telefone turi veikti atnaujinta programinė įranga – ją galima atnaujinti vadovaujantis instrukcijomis įrenginio nustatymuose.
• Telefone turėtų būti naujos kartos SIM kortelė (USIM), pritaikyta 4G ryšiui. Jas „Tele2“ visiems klientams išduoda daugiau nei metus, tad jei kortelė keista neseniai, ji bus tinkama.
• Jei kortelė yra senesnė, ją galima nemokamai pasikeisti bet kuriame „Tele2“ salone.
• Telefono nustatymuose reikia įjungti 4G LTE ryšį (ang. „enable“).
• Jei viskas gerai, telefone prie ryšio stiprumo indikatoriaus atsiras užrašas TELE2 4G arba LTE.
• Jei įsitikinus, kad telefonas, SIM kortelė ir nustatymai yra tinkami, 4G dar neveikia, verta įrenginį perkrauti.
• Ten, kur 4G ryšys dar neveikia, telefonas automatiškai pasinaudos 3G ryšiu.


Pagalbos visais atvejais galima kreiptis ir nemokamais klientų aptarnavimo centro telefonais 117 (privatiems klientams) ir 1575 (verslo klientams).


„Tele2“ 4G ryšio padengimo žemėlapį galima rasti čia: http://services.maps.lt/apps/tele2/


Pasiruošimas kurti „Tele2“ 4G tinklą prasidėjo dar 2012 m., kai startavo „Tele2“ tinklo modernizavimas ir buvo atnaujinti 2G bei 3G tinklai. Užbaigus modernizavimą, investicijos tik suintensyvėjo, daugiausia jų tenka 4G plėtrai. Per trečiąjį 2014 m. ketvirtį tam skirta 12,7 mln. litų – daugiausia per pastaruosius trejus metus.


Lietuvoje taip pat veikia „Tele2“ 2G ir 3G ryšio tinklai. Ryšių reguliavimo tarnybos skaičiavimų duomenimis, jie beveik visiškai padengia šalies teritoriją. Operatoriaus 3G ryšio tinklas dengia 95-97 proc. Lietuvos (esant -105 dBm signalui), 2G tinklas – 99,7 proc. (esant -95 dBm signalui).
 
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.