1 birželio 2015

Lietuvos jaunimas pagalbos kreipiasi dėl vis sudėtingesnių problemų

Emocinės paramos tarnybos „Jaunimo linija“ duomenimis, per praėjusius metus pagalbos Lietuvos jaunimas vis dažniau kreipdavosi dėl itin rimtų problemų, tokių kaip savižudybės rizika, savęs žalojimas, priklausomybė nuo alkoholio ir patyčios. Apie savižudybę galvojantiems žmonėms „Jaunimo linijos“ savanoriai pernai suteikė pagalbą 3000 kartų.
Tuo tarpu skambučių dėl su santykiais susijusių problemų – bendravimo su tėvais ir draugais, skyrybų, meilės, seksualinio tapatumo paieškų santykinai sumažėjo.


2014 m. „Jaunimo linija“ iš viso atsiliepė į 114 474 skambučių. Tai – maždaug 1 metai, 1 mėnuo ir 14 dienų bendravimo. Dar 1243 atvejais pagalba suteikta internetu.


„Problemos, dėl kurių kreipiasi jauni žmonės, dažnai yra itin sudėtingos, o kartais galinčios lemti jauno žmogaus pasirinkimą gyventi, ar ne. Tam, kad padidintume telefoninės pagalbos prieinamumą mums labai svarbi žmonių ir verslo įmonių parama. Ji leidžia paruošti daugiau savanorių ir padėti didesniam jaunuolių skaičiui“, – sakė „Jaunimo linijos“ vadovas Paulius Skruibis.


Prieš trejetą metų „Jaunimo linija“ galėjo atsiliepti tik į 1 skambutį iš 20, o šiandien atsiliepiama jau į 1 iš 6. Tokį pokytį didžiąja dalimi nulėmė rekordiškai išaugęs savanorių skaičius – jų praėjusiais metais pritraukta ir apmokyta net 124.


„Manau, kad „Jaunimo linijos” rageliuose glūdi tikroji mūsų visuomenės tiesa. Ten iškalbami tie sakiniai, kurių jums negali pasakyti jūsų vaikai, ten yra tai, ko partneriai negali vienas kitam pripažinti, ten yra atstumtų, įskaudintų žmonių ašaros – visa tai, ko mes, kaip visuomenė, kol kas dar nesame pasirengę girdėti. Ir nesiryžtame pasakyti vienas kitam. Dėl to man atrodo labai svarbu remti šios emocinės pagalbos tarnybos darbą. Savižudybės, alkoholizmas, patyčios, homofobija, įvairaus pobūdžio diskriminacija yra mūsų visų problema ir mes, kaip piliečiai, privalome už tai prisiimti atsakomybę. Vienas iš būdų – tapti „Jaunimo linijos” savanoriu arba remti jos veiklą finansiškai“, – pasakojo prie „Jaunimo linijos“ veiklos aktyviai prisidedanti Beata Tiškevič-Hasanova.


Beata Tiškevič-Hasanova kartu su Andriumi Mamontovu ir „Jaunimo linija“ vykdo iniciatyvą „Nebijok kalbėti“. Šios iniciatyvos metu įvairiuose Lietuvos miestuose ir miesteliuose rengiami atviri susitikimai. Juose aptariama, kaip pastebėti, kad artimajam yra sunku, ir ką tuomet daryti. Per kelerius metus surengta daugiau kaip 30 susitikimų skirtinguose miestuose. Šiais metais dar laukia susitikimai Klaipėdoje, Šiauliuose ir Kaune.


Šių metų sausio–balandžio mėnesiais vidutiniškai 505 „Jaunimo linijos“ per mėnesį priimti skambučiai buvo susiję su savižudybės rizika. Vidutiniškai 293 kartus skambino nematydami gyvenimo prasmės, 112 – ieškojo paramos dėl įvairių priklausomybių.


Vis daugiau skambučių „Jaunimo linija“ sulaukia dėl patyčių problemos – per dieną dėl patyčių kreipiamasi vidutiniškai 4 kartus.


Jau antrus metu iš eilės vienos naujų savanorių grupės mokymus finansavo telekomunikacijų bendrovė „Tele2“. Vieną savanorį paruošti vidutiniškai užtrunka apie pusę metų, tai kainuoja 545 eurus.


„Jaunimo linijos“ savanoriai yra didvyriai, jie kasdien gelbsti jaunų žmonių gyvybes. Mums garbė prisidėti prie jų darbo“, – teigė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.


„Jaunimo linija“ – viena didžiausių Lietuvoje veikiančių nemokamos emocinės paramos telefonu (8 800 28888) ir elektroniniais laiškais (www.jaunimolinija.lt/laiskai) tarnyba. Nuo 1991 metų veikiančioje tarnyboje emocinę paramą teikia daugiau nei 200 savanorių.
 
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.