2 sausio 2012

Klaipėdos jūrų uoste laivai švartuosis saugiau

Klaipėdos jūrų uoste laivų eismas bei švartavimasis nuo šiol bus saugesnis. Netoli uosto vartų įdiegtas pirmasis horizontalus vandens srovių matuoklis leis laivų eismo valdymo tarnybai gauti tikslią informaciją apie vandens srautus visame uosto laivybos kanalo plotyje. Matuoklio gaunami realūs duomenys bus nuolat atvaizduojami laivų eismo valdymo tarnybos darbo vietose. Ši informacija bus perduodama locmanams, kad jie galėtų saugiau ir efektyviau organizuoti laivų eismą ir jų švartavimą prie krantinių.
„Klaipėdos uostas įsikūręs tarp Kuršių marių ir Baltijos jūros. Tirpstant sniegui ar gausiai iškritus krituliams, kyla Kuršių marių vandens lygis ir vanduo smarkia srove teka į Baltijos jūrą, o esant stipriam vėjui vandens tekėjimo kryptis gali pasikeisti. Pasitaiko, kad vandens srovės kryptys būna priešingos skirtingose laivybos kanalo vietose. Uosto personalui labai svarbu operatyviai fiksuoti šiuos pasikeitimus - tam reikalinga patikima uosto technika. Modernus ultragarsinis srovių matuoklis leis uosto personalui tiksliai stebėti susidarančias sroves, bus paprasčiau valdyti laivų judėjimą ir švartavimą uoste“, - sakė įrangą sumontavusios bendrovės „Fima“ Klaipėdos regiono direktorius Algirdas Grincevičius.


Pasak jo, naujas įrenginys padės specialistams tiksliai nustatyti vandens srovių judėjimo kryptį ir stiprumą bet kuriame laivybos kanalo pjūvio taške net 200 m atstumu nuo kranto. Matuoklis sumontuotas 7 metrų gylyje, jam patogiai nuleisti į darbinę padėtį ir iškelti aptarnavimui buvo įrengta nerūdijančio plieno konstrukcija, pritvirtinta prie krantinės.


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Technologijų skyriaus viršininko pavaduotojas Gediminas Skuodas pasakojo, kad dabar uoste yra naudojami trys vertikalūs vandens srovių matuokliai. „Tam, kad įranga gerai veiktų, ją reikia periodiškai aptarnauti, o turimus vertikalius matuoklius nuleisti į vandenį ir iškelti iš jo galima tik naudojant laivus. Taigi, norint užtikrinti šių darbų atlikimą, reikia derintis prie egzistuojančių meteorologinių sąlygų bei laivų eismo uoste. Horizontalaus srovių matuoklio techninė priežiūra bus žymiai paprastesnė ir pigesnė, pagreitės aptarnavimo laikas, o gauti matuoklio duomenys palengvins tiek laivavedžių, tiek uosto personalo darbą“, - teigė G. Skuodas.


Tai yra pirmasis kartas, kai srovių matavimo įranga yra diegiama ne užsienio, o Lietuvos specialistų.


Apie UAB „Fima”


JAV kapitalo valdoma bendrovė „Fima“ yra intelektualių inžinerinių sprendimų lyderė Baltijos šalyse, teikianti telekomunikacijų, saugos, automatikos, duomenų centrų bei transportui ir energetikai skirtus sprendimus. Bendrovė intelektualias inžinerines sistemas diegia verslo įmonėms bei valstybinėms organizacijoms, nuolat dalyvauja projektuose, kuriuose taikomos technologinės inovacijos, ir tokiu būdu prisideda prie regiono inžinerinės modernizacijos.


Per beveik du veiklos dešimtmečius „Fima“ jau įgyvendino keletą tūkstančių įvairaus dydžio ir sudėtingumo projektų. Iš 100 didžiausių šalies kompanijų daugiau kaip pusė yra „Fimos“ klientai. Pagrindinė „Fima“ būstinė įsikūrusi Vilniuje, yra įsteigti filialai Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose bei dukterinės įmonės Latvijoje, Lenkijoje ir Baltarusijoje. Techninio aptarnavimo padalinys „Fima Service Center“ klientams siūlo elektroninių inžinerinių sistemų priežiūros paslaugas visą parą.
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.