3 gruodžio 2010

„Versli Lietuva“ – iniciatyva gyventojų verslumui skatinti (2010 m.)

Dviejų dienų trukmės renginys „Versli Lietuva“ - verslo „naujokams“ ir senbuviems.
„Versli Lietuva“ – iniciatyva gyventojų verslumui skatinti (2010 m.)
Iššūkis


Lietuvos verslo aplinką reguliuoja daugybė teisės aktų, verslo plėtros ir priežiūros politiką įgyvendina daugelis institucijų, o verslo sąlygos, pradedant mokesčiais ir baigiant įvairiais reikalavimais, kinta gana sparčiai. Nors valstybė ir Europos Sąjunga siūlo daugelį instrumentų verslumui šalyje skatinti, tiek pradedantieji, tiek ir patyrę verslininkai neretai pageidauja gauti labiau koncentruotos, patogiai ir suprantamai pateikiamos informacijos tiek apie ES ir Lietuvos siūlomas galimybes, tiek apie šalies verslo aplinką ir jos reguliavimą.


Lietuvai prisijungus prie visoje Europoje gegužės-birželio mėnesiais vykdomos smulkiojo ir vidutinio verslo skatinimo iniciatyvos „European SME Week 2010”, LR ūkio ir finansų ministerijos nutarė sutelkti pradedančiųjų bei patyrusių verslininkų bendruomenę ir sudaryti galimybes vienoje vietoje gauti visą informaciją apie verslo kūrimą Lietuvoje bei paskatinti žmones, svarstančius galimybę kurti savo verslą, užsiimti nuosava veikla, realizuoti savo sumanymus. Tuo pačiu siekiama formuoti palankų visuomenės požiūrį į verslininkystę apskritai. Tai − pirmoji panašaus pobūdžio valstybės institucijų iniciatyva Lietuvoje. Parinkti jai tinkamą formą, įgyvendinti šią iniciatyvą ir padaryti tai per gana trumpą laiką, tris mėnesius, ir buvo iššūkis, kurį priėmė „VRP | Hill & Knowlton”.


Įžvalga


Nutarta organizuoti dviejų dienų trukmės renginį „Versli Lietuva“, kuriame renginio dalyviai, visų pirma verslo „naujokai“, turėtų gauti kuo daugiau praktinės naudos ir konkrečios informacijos apie verslo kūrimą Lietuvoje bei ES teikiamas galimybes pradedantiesiems verslininkams. Toks renginys taptų terpe valstybės ir verslo dialogui tarpusavyje ir su būsimaisiais naujo verslo kūrėjais. Čia patyrę verslininkai ir atsakingų institucijų atstovai padėtų verslo naujokams susiorientuoti besikeičiančiose verslo sąlygose, sužinoti ir perprasti ES paramos instrumentų teikiamas galimybes. Renginys − tai proga verslo naujokams ir senbuviams bei viešojo sektoriaus atstovams susitikti, bendrauti, dalytis patirtimi ir idėjomis, užmegzti vertingų kontaktų su potencialiais investuotojais ir partneriais. Pagrindinė idėja – orientacija į mažą, jauną verslą, tuos žmones, kurie turi idėjų, bet stokoja patirties ir galimybių jas įgyvendinti.


Ekspertizė


„VRP | Hill & Knowlton” atliko visus parengiamuosius ir organizacinius darbus: sukūrė renginio „Versli Lietuva“ koncepciją ir programą, sukvietė pranešėjus, koordinavo renginio erdvių paruošimą, užtikrino „Versli Lietuva“ komunikaciją.


Agentūra pasiūlė renginį vykdyti paraleliai dviejose erdvėse: ekspozicijų ir konferencinėje. Pirmąją užėmė už šalies verslo plėtrą ir užimtumą atsakingų ministerijų ir kitų institucijų, tokių kaip Darbo birža, verslo informacijos centrai ar Registrų centras, verslumą skatinančių iniciatyvų bei paketus jaunam verslui siūlančių bankų konsultaciniai punktai ir stendai. Čia renginio dalyviai buvo konsultuojami veiklos formos pasirinkimo, verslo steigimo, teisės ir mokesčių klausimais, informuojami apie galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos ar valstybės parama. Lankytojams vaizdžiai demonstruota, kaip internete užsisakyti reikiamas pažymas, registruoti įmonę, kaip pasinaudoti ES duomenų bazėmis, kuriose kaupiama informacija apie užsienio partnerius.


Konferencinę programą sudarė kelios dalys. Pirmoji skiriama verslo pradžiamoksliui – šios dviejų dienų dalies pranešimais išsamiai pristatyti verslo kūrimo etapai nuo idėjos, kūrybiškumo ir savęs motyvavimo, iki įmonės registravimo. Kitos konferencinės dalies pranešėjai, verslininkai, dalijosi įkvepiančiomis savo sėkmės istorijomis ir patirtimi. Trečioji dalis skirta verslo bendruomenei – čia pristatytos mokesčių, viešųjų pirkimų naujovės ir įstatymų pasikeitimai, verslui prieinamos elektroninės paslaugos, naujos veiklos galimybės Lietuvoje ir užsienyje bei kitos aktualios temos.


Abi renginio dienas veikė ir ūkininkų mugė, kurioje buvo galima įsigyti žemės ūkio produktų.


Rezultatas


Vos per tris mėnesius suorganizuotas renginys „Versli Lietuva“ sulaukė didelio susidomėjimo: per dvi renginio dienas (2010 m. gegužės 27 – 28 d.) jį aplankė daugiau kaip 3000 žmonių. Prie daugelio konsultacinių punktų driekėsi lankytojų eilės; verslo naujokai ir profesionalai aktyviai dalyvavo konferencijose bei diskusijose.


„Versli Lietuva“ vyko Vilniuje, Lietuvos parodų centre „Litexpo“. Dalyvių buvo prašoma įvertinti renginį užpildant specialias anketas, ir daugelis lankytojų jose prašė rengti daugiau tokių renginių – ne tik sostinėje, bet ir kituose šalies miestuose.


Atsižvelgdamos į tai, atsakingos institucijos planuoja tęsti iniciatyvą ir rengti „Verslios Lietuvos“ turą visuose šalies regionuose.
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.