14 sausio 2016

Tyrimas: kas gyvena ant grynųjų pinigų?

Siekiant gyventojus paskatinti dažniau atsiskaityti mokėjimo kortelėmis, pasitelkiami įvairūs argumentai: mokėti kortele greičiau, paprasčiau, saugiau. Visgi tam, kad atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis tema pakliūtų į pirmuosius puslapius, šių argumentų nebepakanka.

„VRP Hill+Knowlton Strategies“ SEB bankui pasiūlė į šią temą pažvelgti nauju kampu. Bendradarbiaudami su Nacionaliniu maisto ir veterinarijos rizikos institutu atlikome grynųjų pinigų banknotų, monetų ir mokėjimo kortelių bakteriologinį tyrimą. Jo metu siekėme išsiaiškinti, kiek bakterijų galima rasti ant kiekvienos iš mokėjimo priemonių paviršių.

 
Tyrimas: kas gyvena ant grynųjų pinigų?
Situacija
Didesnė dalis Lietuvos gyventojų vis dar linkę  atsiskaityti grynaisiais pinigais. Remiantis SEB banko statistika,  pirmąjį 2015 metų pusmetį daugiau negu trečdalis (34 proc.) iš visų pinigų, kuriuos SEB klientai išleido mokėdami kortele ir grynaisiais pinigais, buvo mokama kortele. Argumentai, jog kortele mokėti greičiau, paprasčiau, saugiau – dažnai linksniuojami, bet ne visada įtikina. „VRP Hill+Knowlton Strategies“ užduotis – ieškoti naujų įžvalgų, įdomių formų, kaip toliau viešinti aktualią temą žiniasklaidoje ir visuomenėje.
Sprendimas
Sveikata – aktuali tema daugeliui gyventojų. Taigi ką bendro turi sveikatingumas ir atsiskaitymo priemonės? Bendradarbiaudami su Nacionaliniu maisto ir veterinarijos rizikos institutu atlikome skirtingų atsiskaitymo priemonių – grynųjų pinigų banknotų, monetų, mokėjimo kortelių tyrimą. Šiuo tyrimu norėjome išsiaiškinti, kokių bakterijų ar ligų sukėlėjų, galinčių turėti neigiamos įtakos sveikatai, galima rasti ant jų paviršių. Didžiausių Lietuvos žiniasklaidos priemonių atstovus pakvietėme į Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos instituto laboratoriją, kur vizualiai pristatėme tyrimo rezultatus. Paaiškėjo, kad ant banknotų paviršiaus esančių bakterijų skaičius gali siekti iki 2300, o ant mokėjimo kortelių paviršiaus vidutiniškai randama apie 40 bakterijų.
Rezultatai
Praplėtus kliento argumentų laukas, tema sulaukė plataus atgarsio žiniasklaidoje: buvo pasiekta daugiau kanalų nei įprastai, nes apie tyrimą paskelbė ne tik verslo ir aktualijų medija, bet ir sveikatos temomis rašantys žurnalistai. Iš viso sulaukta daugiau nei 20 žinučių apie tyrimo rezultatus naujienų portaluose, spaudoje, televizijoje ir radijuje, o atliktas tyrimas dar ilgai minimas publikacijose apie mokėjimo korteles.
 
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.