2 gruodžio 2006

„Tausojantis skalbimas“ (2006)

Projekto informavimo kampanija


Iššūkis
2006-aisiais dauguma skalbiklių gamintojų ir tiekėjų Rytų ir Centrinėje Europoje, taip pat ir Baltijos šalyse, ėmėsi iniciatyvos įgyvendinti projektą „Tausojantis skalbimas“. Buvo nuspręsta tuo pat metu šių šalių rinkoms pateikti labiau koncentruotus skalbimo miltelius. Vakarų Europoje šis procesas palaipsniui vyko visą pastarąjį dešimtmetį, o Lietuvoje, kaip ir kitose projekte dalyvaujančiose valstybėse, trečdaliu mažesnio svorio ir ketvirtadaliu mažesnio tūrio skalbimo miltelius reikėjo pristatyti be pereinamojo laikotarpio. Svarbiausias iššūkis buvo padėti vartotojams nugalėti psichologinį barjerą, kuomet už tą pačią kainą įsigyjama mažesnė skalbimo miltelių pakuotė, nors skalbimų skaičius išlieka toks pat.


Informavimo kampanijos užduotis buvo ir numatyti bei sumažinti galimą kritiką ir skepticizmą, jei kiltų diskusija dėl kitų su kampanija susijusių skalbiklių pramonės aspektų. Be to, teikiant informaciją ir skleidžiant pagrindinę kampanijos žinutę reikėjo suderinti skirtingas šešių gamintojų ir juos vienijančios asociacijos patirtis.


Įžvalga
Lietuvoje dalyvauti kampanijoje pakvietėme autoritetingus partnerius – valdžios institucijų, nevyriausybinių organizacijų atstovus, kurie, teikdami informaciją, padėjo susiformuoti objektyvesniam žiniasklaidos požiūriui. Siekiant akcentuoti pramonės iniciatyvą ir konkurentų susivienijimą bendram tikslui, gamintojams buvo pasiūlyta renginio žiniasklaidai metu pasirašyti Geros skalbimo praktikos konvenciją. Kaip viena iš komunikacijos linijų buvo pabrėžiama aplinkosauginė iniciatyvos nauda, todėl informacija apie projektą tapo aktuali ne tik vartotojui, bet ir verslo žiniasklaidai. Vartotojai buvo raginami keisti skalbimo įpročius – šiais tikslais buvo pasitelkti žiniasklaidą sudominę vartotojų įpročių tyrimų rezultatai bei populiarios TV laidos.


Ekspertizė
Rengiant kampaniją labiausiai pasitarnavo „VRP | Hill & Knowlton“ rinkodaros ir integruotos komunikacijos patirtis. Nestandartinė konvencijos pasirašymo idėja žiniasklaidos renginio metu gamintojams leido patiems aktyviai dalyvauti, pristatant rinkos naujieną. Kampanijos sėkmę lėmė ir tikslingai atliktas bei panaudotas vartotojų įpročių tyrimas. Visuomenę pasiekusios informacijos įvairovę pasiekti padėjo žiniasklaidos kanalų ypatybių išmanymas.


Rezultatai
Informacija apie iš esmės pasikeitusią skalbimo miltelių rinką nacionaliniais ir regioniniais verslo bei vartotojų žiniasklaidos kanalais sėkmingai pasiekė vartotojus. e ir radijo laidose vyravo teigiamas tonas. Bendru tikslu susivieniję konkuruojantys skalbiklių gamintojai sulaukė palankaus žiniasklaidos vertinimo – tai padėjo formuotis jų, kaip socialiai atsakingų bendrovių, įvaizdžiui. Svarbu ir tai, kad sustiprėjo gamintojus atstovaujančios asociacijos ryšiai su valstybinėmis institucijomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, žiniasklaida.
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.