31 gruodžio 2003

Referendumas dėl Lietuvos stojimo į ES (2003 m.)

2003-ųjų balandį Lietuvos piliečiai turėjo balsuoti referendume dėl šalies prisijungimo prie Europos Sąjungos.


Iššūkis
Beveik prieš pat referendumą vyko savivaldybių ir didelio atgarsio sulaukę Prezidento rinkimai, todėl mūsų klientas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, baiminosi žemo rinkėjų aktyvumo. Be to, gana aktyviai veikė euroskeptikų grupės.


Įžvalga
„VRP | Hill & Knowlton“ suplanuota ir vykdyta komunikacija buvo labiausiai orientuota į teigiamai nusiteikusius žmones (siekiant paskatinti juos balsuoti) ir neapsisprendusiuosius (siekiant įtikinti juos priimti teigiamą sprendimą ir balsuoti). Be įprastos mokamos reklamos ir oficialios komunikacijos inicijuotas neformalus judėjimas „Už Europą!“, prie kurio prisijungė daug visuomenėje populiarių žmonių. Į komunikaciją įtraukėme ir gausybę visuomeninių partnerių: verslo, tautines, religines ir nevyriausybines organizacijas.


Ekspertizė
Kampanijos metu LR Vyriausybė pasitikėjo „VRP | Hill & Knowlton“ kompetencija visuomeninės komunikacijos strategijos srityje, privataus ir viešojo sektoriaus partnerystės viešinimo patirtimi, kontaktais su nacionaline ir regionine žiniasklaida bei išsamiu ES reikalų išmanymu.


Rezultatai
Prisijungimą prie ES visuomenė priėmė kaip nacionalinės svarbos klausimą, o ne kaip „iš viršaus nuleistą“ valstybės sprendimą. Kampanija tapo populiariu judėjimu, į ją savanoriškai įsitraukė labai daug ir įvairių žmonių. Rinkėjų aktyvumas referendume siekė 63 procentus ir viršijo aktyvumą pastaruosiuose nacionaliniuose rinkimuose. Jis buvo vienas aukščiausių visose naujose ES narėse. Už įstojimą į ES balsavo 91 procentas atėjusių rinkėjų.
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.