12 gruodžio 2009

Projekto „Bibliotekos pažangai“ 2008 – 2009 m. komunikacijos kampanija: akcija „Sukurk dainą žvaigždei“ (2008 - 2009 m.)

Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo biblioteko ir Kultūros ministerijos bibliotekų vykdomas projektas - ir jauniesiems piliečiams.
Projekto „Bibliotekos pažangai“ 2008 – 2009 m. komunikacijos kampanija: akcija „Sukurk dainą žvaigždei“ (2008 - 2009 m.)
Projekto „Bibliotekos pažangai“ akcija vaikams pakvietė jaunuosius Lietuvos gyventojams kurti dainų žodžius garsiems šalies muzikos atlikėjams. Dainos buvo rašomos kovos su bendraamžių patyčiomis, draugystės ir tolerancijos tema. Tuo pačiu akcija padėjo vaikams atrasti nemokamą internetą šalies viešosiose bibliotekose ir pagerinti bibliotekų įvaizdį vaikų tikslinėje grupėje.


Iššūkis


Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka kartu su Kultūros ministerija ir šalies viešosiomis bibliotekomis įgyvendina projektą „Bibliotekos pažangai“. Projekto tikslas − stiprinant viešųjų bibliotekų pajėgumus, paskatinti Lietuvos gyventojus plačiau naudotis informacinėmis technologijomis, kompiuteriais ir internetu. Intensyvia komunikacijos kampanija projekto vykdytojai siekia pakviesti gyventojus lankytis viešosiose bibliotekose ir čia naudotis nemokamu internetu bei kompiuteriais, kuriais bibliotekos aprūpinamos įgyvendinant projektą.


Viena kampanijos tikslinių grupių –jaunosios kartos atstovai ir ypač vaikai, priklausantys socialinės rizikos grupėms. Tyrimų duomenimis, vaikai, nors ir žino apie nemokamą internetą bibliotekose, jas dažnai laiko nuobodžiomis, senamadiškomis įstaigomis. Tad projekto vykdytojus 2008 − 2009 m. konsultavusios „VRP | Hill & Knowlton“ laukė iššūkis – pakviesti jaunąją kartą į viešąsias bibliotekas ir pagerinti jų įvaizdį šioje tikslinėje grupėje.


Įžvalga


Ieškodama būdų kūrybiškai susieti vaikus, viešąsias bibliotekas ir internetą, agentūra atkreipė dėmesį, kad daugeliui jaunosios kartos atstovų svarbiais autoritetais ir sektinais pavyzdžiais tampa tarp jų populiarios garsenybės – aktoriai bei muzikos atlikėjai. Taigi vaikų dėmesį kampanijai padėtų užtikrinti garsių žmonių dalyvavimas joje.


„VRP | Hill & Knowlton” pasiūlė surengti internetinį konkursą, kurio metu vaikai kurtų dainų tekstus Lietuvos muzikos žvaigždėms. Atlikėjai vėliau atsirinktų labiausiai patikusius tekstus, sukurtų jiems muziką ir paverstų tikromis dainomis. Savo kūriniuose jaunieji autoriai kviečiami kalbėti itin aktualia ir opia bendraamžių patyčių tema. Akcijos kūrybinė veikla telkiama bibliotekose, į kurias vaikai kviečiami bendrauti, dalytis patirtimi bei idėjomis ir žinoma naudotis kompiuteriais bei internetu savo dainoms rašyti ir skelbti.


Bendraujant su globos namais, dienos priežiūros centrais ir socialiniais pedagogais, į akciją įtraukiami ir vaikai, priklausantys socialinės rizikos grupėms.


Ekspertizė


Agentūra parengė akcijos „Sukurk dainą žvaigždei“ koncepciją ir ją įgyvendino. „VRP | Hill & Knowlton” konsultantai akcijai sutelkė šalies scenos įžymybes, valstybės ir nevyriausybinio sektoriaus atstovus, vaikų psichologus ir kitus specialistus.
Sukurta interneto svetainė www.dainazvaigzdei.lt, o akcija „Sukurk dainą žvaigždei“ prasidėjo įspūdinga transliacija internetu į maždaug 500 viešųjų bibliotekų. Jose susirinkusiems vaikams garsenybės pristatė kampaniją ir pakvietė joje dalyvauti.


Akcijos metu vaikai ne tik kūrė ir interneto svetainėje skelbė savo dainų tekstus: jaunieji piliečiai reguliariai dalyvavo ir internetiniuose pokalbiuose su atlikėjais, vaikų psichologais ir kampanijos įgyvendintojais bei diskutavo kovos su patyčiomis, draugystės ir tolerancijos, kūrybiškumo temomis.


Rezultatai


Kampanijos interneto svetainė www.dainazvaigzdei.lt sulaukė per 100 tūkst. unikalių vartotojų. Per mėnesį vaikai sukūrė ir svetainėje paskelbė apie 1000 dainų tekstų. Per kampaniją surengtos 9 tiesioginės konferencijos internetu – kiekvienoje iš jų dalyvavo bent 5000 vaikų.


Nors iš pradžių buvo planuojama, kad „Sukurk dainą žvaigždei“ truks mėnesį, didelis susidomėjimas kampanija paskatino ją išplėsti iki trijų mėnesių ir surengti kampaniją vainikavusį koncertą, kurį transliavo Lietuvos televizija. Kampanijoje dalyvavę atlikėjai ir grupės – „Biplan“ ir „Saulės kliošas“, Gabrielius Liaudanskas – Svaras, Saulius Urbonavičius – Samas, Stanislovas Stavickis– Stano, Marijus Mikutavičius ir Alanas Chošnau, − kartu su jaunaisiais autoriais, kampanijos nugalėtojais, dainavo kūrinius, gimusius iš vaikų parašytų tekstų.


„Sukurk dainą žvaigždei“ sulaukė nemažo žiniasklaidos dėmesio: iš viso pasirodė apie 60 publikacijų bei reportažų apie akciją.


Kartu su kitomis „VRP | Hill & Knowlton” 2009 m. įgyvendintomis priemonėmis, akcija „Sukurk dainą žvaigždei“ padėjo viršyti projekto „Bibliotekos pažangai“ įgyvendintojų keliamus tikslus. Kaip rodo tyrimai, per praėjusius metus visuomenės informuotumas apie projektą ir nemokamą internetą padidėjo kone šeštadaliu ir pasiekė 69 proc.
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.