2 gruodžio 2009

Paskutinis valdovas (2009 m.)

Interneto ir tinklaraščių konferencijoje „Login2009” žaidimui „Paskutinis valdovas“ atiteko geriausio metų el. projekto nominacija.
Paskutinis valdovas (2009 m.)
Iššūkis


„VRP | Hill & Knowlton“ konsultuojama Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka kartu su Kultūros ministerija ir šalies viešosiomis bibliotekomis vykdo projekto „Bibliotekos pažangai“ komunikavimo kampaniją. Iki 2012 m. įgyvendinamo projekto vykdytojai siekia pasinaudodami viešųjų bibliotekų pajėgumais paskatinti visuomenę, ypač socialiai jautrių grupių atstovus, visapusiškai naudotis internetu kasdienėms gyvenimo reikmėms. Tam būtina, kad visuomenė apie šias galimybes žinotų, kad su jomis susipažintų, o taip pat – kad įsidėmėtų, jog internetu kiekvienas nemokamai gali naudotis viešosiose bibliotekose.


Šalia kitų „VRP | Hill & Knowlton“ teiktų komunikacijos sprendimų buvo ir pasiūlymas organizuoti plačiajai visuomenei skirtą internetinį alternatyvios tikrovės žaidimą „Paskutinis valdovas“. 
      
Įžvalga


Per pastaruosius kelis dešimtmečius masinės komunikacijos srityje įvyko daug pokyčių. Vystantis šiuolaikinėms technologijoms informacijos mainų procesai tapo spartesni, patogesni, apėmė vis platesnį gyventojų ir gyvenimo sferų ratą. Tačiau dėl išaugusio informacijos srauto, žmogus tapo mažiau imlus plačiajai auditorijai siunčiamiems pranešimams. Dėl viešosios informacijos pertekliaus individas pasidarė sunkiau pasiekiamas. Todėl siekiant komunikacijos tikslų reikalingos alternatyvios formos, kuriomis informacija gyventojams nebūtų „brukama“, o priešingai – skatintų juose pačius domėtis tikslinėmis žiniomis.


Viena tokių netradicinių komunikacijos formų yra vadinamieji alternatyvios tikrovės žaidimai.  Tai įvairias medijas apimantys projektai, kurių dalyviai drauge kuria kokią nors istoriją, siekia atskleisti kokį nors pranešimą, „slaptą“ žinią ir pan. Ašinė žaidimo terpė yra internetas, kur vartotojai gauna daugiausiai informacijos apie žaidimo eigą, etapus, tikslus bei uždavinius. Žaidimo užduotys vykdomos, žaidimo tikslų siekiama tiek virtualiajame pasaulyje, internete, tiek įprastoje, realioje aplinkoje – viešosiose erdvėse ir pan.  


Ekspertizė


„VRP | Hill & Knowlton” pasiūlė surengti alternatyvios tikrovės žaidimą „Paskutinis valdovas“, sukūrė ir įgyvendino žaidimo idėją. Pagal ją, pagrindinis žaidimo personažas, studentas vardu Henrikas, savo tinklaraštyje realiu laiku pasakoja savo kasdienio gyvenimo įvykius. Vaikinas leidžiasi ieškoti žavios nepažįstamosios, kurią išvydo bibliotekoje, ir šios paieškos ilgainiui įtraukia jį į keistus ir mįslingus įvykius, kurių ištakos siekia dar Vytauto Didžiojo laikus.


Žaidėjai sekė Henriko pasakojamą istoriją tinklaraštyje, o taip pat socialiniuose tinkluose, tokiuose kaip „Facebook“ ir „Twitter“. Į siužetą reguliariai buvo įtraukiamos įvairios užduotys, kurias siekdami atlikti žaidėjai privalėjo gilinti kompiuterinio ir internetinio raštingumo žinias, lankytis naudingose svetainėse, apie kurias daugelis ligi tol nebuvo ir girdėję (pvz., skaitmeninėje bibliotekoje www.epaveldas.lt). Kai kurios užduotys skatino žaidėjus aplankyti ir viešąsias bibliotekas. Intriguojanti istorija, netradicinis požiūris į komunikaciją skatino dalyvius pačius domėtis ne tik žaidimu, bet ir projektu „Bibliotekos pažangai“, jo tikslais, bibliotekomis ir jų teikiamomis galimybėmis.  


Rezultatas


Per tris mėnesius žaidimo „Paskutinis valdovas“ internetinė svetainė www.paskutinisvaldovas.lt sulaukė bemaž 100 tūkst. unikalių lankytojų. Žaidime dalyvavo daugiau kaip 3 tūkst. vartotojų. Kad atliktų žaidimo užduotis, dalyviai turėjo susipažinti su maždaug trimis dešimtimis internetinių instrumentų bei svetainių – pradedant galimybėmis keistis savo nuotraukomis internete, baigiant suskaitmenintu Lietuvos kultūros paveldu, internetiniu bibliotekų katalogu, registracija vizitui pas gydytoją ar dokumentų užsakymu.


Daugeliui žaidėjų projektas suteikė progą prisiminti kelią į biblioteką – kai kurios užduotys reikalavo joje apsilankyti, be to, „Paskutiniam valdovui“ įsibėgėjus, aštuoniose Lietuvos bibliotekose vyko varžytuvės, kurių metu dešimtys lankytojų galėjo išmėginti savo jėgas ir gebėjimus kolektyviai atlikdami žaidimo užduotis.


Žaidimas „Paskutinis valdovas“ buvo nominuotas geriausiu metų el. projektu interneto ir tinklaraščių konferencijoje „Login2009”.
Paskutiniai pasiekimai - novatoriškas žaidimas "Paskutinis valdovas" iškovojo pirmąją vietą tarptautiniame konkurse "Baltic PR Awards 2010". Rygoje vykusiame konkurso finale projektas buvo pripažintas geriausiu kategorijoje "Skaitmeninė komunikacija / Naujoji žiniasklaida".


Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.