1 liepos 2015

Pagarbos intelektinei nuosavybei ugdymo kampanija „Tave ką tik apvogė“

„VRP Hill+Knowlton Strategies“ įgyvendinta pagarbos intelektinei nuosavybei (IN) ugdymo kampanija „Tave ką tik apvogė“ vyko 7 mėnesius – nuo 2014 m. lapkričio iki 2015 m. birželio. Jos metu pasiekta, kad Lietuvos gyventojų, legaliai naudojančių IN, išaugo 3 procentais. Paprastai visuomenės nuostatos keičiasi lėtai – vos 1-2 proc. per metus.
Pagarbos intelektinei nuosavybei ugdymo kampanija „Tave ką tik apvogė“
Situacija
Lietuvoje egzistuoja didelė nelegalaus intelektinės nuosavybės (IN) naudojimo problema, ypač filmų ir muzikos srityse, - 2014 m. pabaigoje atlikus visuomenės nuomonės tyrimą paaiškėjo, kad daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų IN naudoja nelegaliai.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad tik penktadalis šalies gyventojų pripažįsta, kad tai yra vagystė.
Iškeltas ambicingas kampanijos tikslas – padidinti teisėtą autorinių kūrinių naudojimą: paprastai nuostatos yra inertiškos ir keičiasi lėtai – vos 1-2 proc. per metus.
Sprendimas
Pagrindinė įžvalga, kuria grindėme komunikaciją, buvo ta, kad nelegalus IN naudojimas gyventojams yra priimtinas todėl, kad jie tokio elgesio nelaiko vagyste. Todėl pasirinkta pagrindinė komunikacijos žinia – nelegalus IN naudojimas yra vagystė.
Ši žinia komunikuota 2 etapais. Pirmojo etapo metu siekta šokiruoti, t.y. simuliuoti autorinio turinio vagystę tose vietose, kur toks turinys yra aktualus: kino teatre prieš seansą buvo demonstruojamas klipas „Filmą ką tik pavogė“, nacionaliniame dienraštyje publikuoti pusės puslapio maketai „Straipsnį pavogė“, tokie patys užrašai atsirasdavo atsivertus straipsnį interneto portale, nacionaliniame TV kanale „dingdavo“ laidos ar filmai, radijo stotyje buvo transliuojama „pavogta“ ir „sugadinta“ Andriaus Mamontovo daina, turinys taip pat „dingdavo“ viename pagrindinių šalies interneto portalų, taip pat viešojo transporto ekranuose.  
Antrojo etapo metu buvo siekiama paaiškinti, kad toks elgesys turi skaudžias pasekmes autoriams ir šaliai apskritai: atlikus visuomenės nuomonės tyrimą apie Lietuvos gyventojų naudojimąsi IN surengta spaudos konferencija, sulaukusi didelio žiniasklaidos susidomėjimo. Taip pat šiai temai skirtuose straipsniuose ir vaizdo reportažuose „Lietuvos ryto“ televizijoje“ bei lrytas.lt portale kalbinti garsūs autoriai ir ekspertai. Šį etapą vainikavo du vaizdo klipai, kuriuose garsus kūrėjas Andrius Mamontovas parduotuvėje ir degalinėje, užuot susimokėjęs už pirkinius tiesiog paplojo, kviesdamas pamatyti situaciją iš kūrėjo pozicijos, kai jam už darbą nesumokama.
Rezultatas
Per 7 kampanijos mėnesius kampanija pasiekė plačią auditoriją: klipą „Filmą pavogė“ pamatė 12 tūkst. kino teatro žiūrovų, informacija pasiekė 242,8 tūkst. dienraščio „Lietuvos rytas“ skaitytojų, 600 tūkst. portalo Lrytas.lt lankytojų, 360 tūkst. „Lietuvos ryto“ televizijos“ žiūrovų, 600 tūkst. radijo stoties „Lietus“ klausytojų. Kampanijos klipų viešajame transporte Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose matomumas siekė 6 mln. kartų.
Video klipai su Andriumi Mamontovu susilaukė itin didelio susidomėjimo socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Youtube“, – buvo peržiūrėti dešimtis tūkstančių kartų, susilaukė gausybės komentarų ir pasidalinimų.
Nors visuomenės nuostatų pokyčiai yra sudėtingas ir ilgai trunkantis procesas, bendrovės „Spinter“ atlikto tyrimo duomenimis, pasiekti šie rezultatai: 3 proc. padaugėjo legaliai IN naudojančių Lietuvos gyventojų, 4 proc. sustiprėjo suvokimas, kad nelegalus IN naudojimas yra vagystė, nors ir pateisinant šį elgesį, 5 proc. sumažėjo neturinčių nuomonės, ar nelegalus IN naudojimas yra vagystė.  Kampanija vyko pagal LR Kultūros ministerijos Kūrybinės veiklos, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos programos projektą. 
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.