2 gruodžio 2005

Gyvasis tinklas (2005)

Saugesnio interneto simbolis


Iššūkis
Nuolat augant interneto skvarbai Lietuvoje ir jaunėjant jo naršytojų amžiui, saugumu internete buvo rūpinamasi palyginti menkai. Siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į interneto saugumo problemas ir paskatinti su jomis kovoti, 2005 metais Lietuvoje – pirmojoje iš Baltijos šalių – startavo ES šalyse vykdoma programa „Saugesnis internetas“. Programą kartu su partneriais įgyvendino Europos Komisijos paskelbtą konkursą laimėjusi telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“. Vienas iš svarbių programos tikslų buvo paskatinti susirūpinti saugiu naršymu internete jautriausią visuomenės dalį – vaikus, dėl to šalia tradicinių priemonių reikėjo pasitelkti ir originalias, įtraukiančias iniciatyvas.


Įžvalga
Siekiant aktualizuoti problemos svarbą, buvo ieškoma idėjų, kaip patraukliai atkreipti visuomenės, o ypač mokinių, dėmesį. Dėl to buvo nutarta pasitelkti netradicines viešųjų ryšių priemones, įtraukiant tikslines grupes. Taip „VRP | Hill & Knowlton“ kilo idėja surengti vizualiai efektingą ir interneto saugumo problemą simboliškai demonstruojantį renginį, kurio pagrindiniai dalyviai būtų mokiniai. Akcijai pasirinktas tinklo simbolis turėjo keletą reikšmių: simbolizavo ir internetą (anglų k. „net“, - tinklas), ir saugumą (aliuzija į galimybę tinklu „filtruoti“ galimai žalingą informaciją).


Ekspertizė
Renginys, kurio metu daugiau kaip 100 sostinės moksleivių suformavo didžiausią šalyje gyvą tinklą, įvyko 2006 metų gegužės 30 dieną vienoje iš centrinių Vilniaus aikščių - Europos aikštėje. Gyvojo tinklo koncepcijos sukūrimas ir įgyvendinimas pareikalavo iš „VRP | Hill & Knowlton“ kūrybiškumo bei patirties visuose etapuose: nuo idėjos paieškos iki sklandaus veiksmo, dalyvių koordinavimo bei įgyvendinimo. Pasitelktos ir papildomos simbolinės priemonės: susikabinę rankomis tinkle moksleiviai stovėjo 37 sekundes – tiek pat, kiek tuo metu buvo internetui metų.


Rezultatai
Gyvąjį tinklą, kurį suformavo daugiau kaip 100 moksleivių iš 5 sostinės mokyklų, kaip didžiausią šalyje užfiksavo Lietuvos rekordų agentūra „Factum“. Šis veiksmas, kartu su kitomis programos iniciatyvomis padidino programos „Saugesnis internetas“ žinomumą, prisidėdamas prie augančio visuomenės sąmoningumo – per vienerius metus programos „Saugesnis internetas“ „Karštajai linijai“ pateikta daugiau kaip 800 pranešimų apie galimai nelegalią ir žalingą informaciją internete. Tyrimų bendrovės „TNS-Gallup“ duomenimis, apie galimas interneto grėsmes vaikams žinančių gyventojų skaičius 2006 metais pasiekė 74 proc. ir, palyginti su analogišku praėjusių metų tyrimu, išaugo 21 procentiniu punktu.


Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.