3 gruodžio 2009

„BŪK VYRAS!” - 2009 m. birželio 7 d. Europos Parlamento rinkimų informacinė kampanija (2009 m.)

Bendradarbiaudama su Europos Parlamento Informacijos biuru (EPIB), agentūra „VRP | Hill & Knowlton” parengė ir įgyvendino netradicinę informacinę kampaniją, skirtą paskatinti rinkėjus balsuoti 2009 m. birželio 7 d. Europos Parlamento rinkimuose.
„BŪK VYRAS!” - 2009 m. birželio 7 d. Europos Parlamento rinkimų informacinė kampanija (2009 m.)
Iššūkis


„VRP | Hill & Knowlton” atsiliepė į EPIB kvietimą siūlyti komunikacijos veiksmus ir priemones, kurios paskatintų Lietuvos gyventojus, ypač – vyriškąją visuomenės dalį balsuoti rinkimuose. Agentūros specialistai atkreipė dėmesį, jog mūsų šalies rinkėjai tampa vis pasyvesni – nuo pat 1995 m. piliečių aktyvumo rinkimuose kreivė beveik stabiliai smuko žemyn, kita vertus, daugeliui rinkėjų Europos Parlamentas ir taip yra tolima ir nepažįstama institucija, dėl ko susidomėjimas rinkimais, tikėtina, bus dar mažesnis. Papildomu iššūkiu tapo ta aplinkybė, kad birželio 7 d., kaip buvo planuojama, vyks tik Europos Parlamento rinkimai ir jokio kito balsavimo, kuris leistų tikėtis didesnio rinkėjų susidomėjimo. Galiausiai, kūrybiniu iššūkiu laikytinas ir EPIB sprendimas komunikaciją taikyti tradiciškai pasyvesnei vyriškajai auditorijai.          


Įžvalga


„VRP | Hill & Knowlton” nutarė, jog su tiksline grupe, jaunais ir vidutinio amžiaus vyrais, reikėtų bendrauti jos pačios kalba ir simboliais, bendrauti ten, kur vyrai, kaip ir likusi Lietuvos visuomenės dalis, praleidžia vis daugiau laiko – internete. Agentūra pasiūlė atsisakyti tradicinių komunikacijos ir reklamos priemonių, nekalbėti apie „pilietinę pareigą“, demokratijos principus bei kitas puikiai žinomas, bet ne visuomet rinkėjus pritraukiančias tiesas. Patarėme pasakoti, kodėl rinkimai turėtų dominti paprastą žmogų, kampanijos šūkiu „Būk vyras!” provokuoti auditoriją ir paskatinti nebijoti atsakomybės pirmiausiai už savo pačių ateitį.        


Ekspertizė


Agentūra pasiūlė surengti internetinę komunikacijos kampaniją, kurioje būtų taikomi ir virusinės komunikacijos elementai. Pakvietėme netradicinėmis, linksmomis, įdomiomis priemonėmis priminti tikslinei grupei apie artėjančius rinkimus bei galimybę juose dalyvauti. Taigi kalbame ne apie pilietinę pareigą, bet datą, birželio 7 d. – dieną, kuri turės įtakos kiekvieno mūsų gyvenimui.       


Rezultatas


Kampanija truko nuo 2009 m. gegužės 7 d. iki birželio 7 d. Per šį laiką buvo įgyvendintos įvairios priemonės:
  • Sukurta linksma, rinkimams skirta populiarių internetinių personažų Suopio ir Rambyno daina ir vaizdo klipas „Be Tavęs mes nelabai”.
  • Klipą per pirmąsias savaites peržiūrėjo daugiau kaip 80 tūkst. interneto vartotojų. Šiuo metu klipas, turįs daugiau kaip 150 tūkst. peržiūrų, yra tapęs žiūrimiausiu šių atlikėjų darbu .
  • Sukurti trys vaizdo filmukai – socialinės provokacijos „Kas, jeigu?..” Jomis visuomenei buvo komunikuojama Europos Parlamento priimamų sprendimų įtaka kasdieniam gyvenimui. Filmukai sulaukė daugiau kaip 3 300 peržiūrų internete.
  • Sukurtas ir visuomenei išplatintas laiškas – virusas „Ar girdėjote?”, demonstruojantis, kad EP sprendimai turi įtakos kasdieniam piliečių gyvenimui.
  • Sukurtas ir palaikytas EPIB puslapis socialiniame tinkle „Facebook”
  • Sukurtas specialus internetinis testas „Kaip labai tau nusispjaut?“ (www.nusispjaut.lt), humoro ir ironijos pagalba atkreipiantis gyventojų dėmesį į visuomenėje neretai sutinkamą abejingumą reikšmingiems įvykiams ir procesams.
Nors birželio 7 d. rinkėjai nebuvo itin aktyvūs, kampanija leido atskleisti naujų informacijos sklaidos priemonių ir kanalų galimybes rinkimų komunikacijai, padėjo kurti kitokį institucijų ir visuomenės požiūrį į agitavimą bei viešojo sektoriaus santykį su internetu ir socialine žiniasklaida.
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.