6 gruodžio 2006

AB "Vilkyškių pieninė" pirminio viešo akcijų siūlymo komunikacija (2006 m.)

Efektyvi komunikacija - sėkmingam bendrovės žengimui į biržą.
Iššūkis


Pastaruosius šešerius metus Lietuvoje nevyko nė vienas pirminis viešas akcijų siūlymas (IPO). Paskutinį IPO 2000 m. atliko „Lietuvos Telekomas“, tačiau dėl įvairių priežasčių šis atvejis visuomenėje buvo vertinamas ne itin palankiai. Nuo to laiko Lietuvoje nebuvo sėkmingų tokios finansinės operacijos pavyzdžių. Be to, šalyje tuo metu buvo populiariau investuoti į nekilnojamąjį turtą, o ne į akcijas.


Pasiruošimo pirminiam viešam akcijų siūlymui procesą ir jo eigą reglamentuoja Lietuvos įstatymai. Kadangi skelbti tam tikrą informaciją draudžiama, buvo svarbu veiksmingai valdyti bendrovės generuojamus informacijos srautus. Taip pat atidžiai koordinuoti ryšiai su žiniasklaida, kuri, beje, taip pat neturi daug patirties nušviesti bendrovių IPO procesus. Prieš imdamiesi projekto, atkreipėme dėmesį ir į tai, kad, nepaisant pakankamai ilgos veiklos istorijos, Vilkyškių pieninės žinomumas nebuvo didelis. Todėl reikėjo pagal pasirinktą pozicionavimą pristatyti bendrovę ir tokiu būdu atkreipti investuotojų dėmesį bei sužadinti jų norą įsigyti akcijų.


Įžvalga


Svarbiausias pradinis darbas – teisingas bendrovės pozicionavimo sukūrimas, išskiriant ją iš biržoje jau kotiruojamų pieno sektoriaus bendrovių. Mūsų sukurtas pozicionavimas buvo pagrįstas realiomis bendrovės stiprybėmis ir Vilkyškių pieninės „legendos“ teikiamomis galimybėmis.


Kitas itin svarbus aspektas, ties kuriuo susitelkėme, – ryšiai su žiniasklaida. Siekiant įtvirtinti Vilkyškių pieninės pozicionavimą ir atskleisti bendrovės patrauklumą reikėjo žiniasklaidoje tinkamai atspindėti geras bendrovės naujienas, planus ir perspektyvas rinkoje. Tuo pat metu buvo ne  mažiau svarbu potencialiems investuotojams atskleisti Vilkyškių pieninės patikimumą – tai buvo daroma bendrovės preciziškai rengtuose prisistatymuose. 


Ekspertizė


Sėkmingai įgyvendinti Vilkyškių pieninės pirminio viešo akcijų siūlymo projektą padėjo iš „Hill & Knowlton“ perimta IPO komunikacijos patirtis. Sėkmę lėmė ir strateginio komunikacijos planavimo įgūdžiai – viso pasirengimo akcijų platinimui ir paties platinimo metu reikiama informacija pasirodė laiku. Svarbūs buvo ir „VRP | Hill & Knowlton“ ryšiai su žiniasklaida, padėję pateikti tinkamai reikiamą informaciją. Be to, agentūros sukaupta marketingo komunikacijos patirtis padėjo nustatyti teisingas reklamos kampanijos gaires.


Rezultatai


2006 m. balandžio 24 – gegužės 4 dienomis AB Vilkyškių pieninė sėkmingai išplatino visą pasiūlytą 935 300 vienetų (10 proc.) bendrovės paprastųjų vardinių akcijų paketą. Bendras investuotojų prašomų akcijų skaičius buvo 5 proc. didesnis nei siūlomų akcijų skaičius. Po viešo akcijų siūlymo „VRP | Hill & Knowlton“ toliau konsultuoja Vilkyškių pieninę ir padeda vykdyti kotiruojamos bendrovės komunikaciją.






Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.