2 gruodžio 2011

2011 m. Europos krepšinio čempionato Lietuvoje komunikacijos kampanija "Švęskime krepšinį!"

2011 m. Europos vyrų krepšinio čempionatas tapo iššūkis Vyriausybei ir Lietuvos krepšinio federacijai, verslui ir miestų savivaldai, krepšinio aistruoliams ir saugumą užtikrinančioms struktūroms.
2011 m. Europos krepšinio čempionato Lietuvoje komunikacijos kampanija "Švęskime krepšinį!"
Buvo akivaizdu, kad tarp daugybės klausimų, kurie bus užduodami pasibaigus čempionatui, esmingai suskambės  du: vienas pragmatinio pobūdžio - ar pasiteisino „investicijų “ lūkesčiai“; kitas, atspindintis emocinės satisfakcijos laipsnį - ar jautėsi čempionato atmosfera?


Čempionatas – daugiasluoksnė sąvoka, kurią skirtingos auditorijos interpretavo savitai:
- Sirgaliams – tai krepšinio religijos „atlaidai“;
- Pasyvesniems stebėtojams – sporto šventė ir šurmulys, pastebimas kasdienio gyvenimo pagyvėjimas;
- Valstybės institucijoms – dar vienas istorinis šansas tarptautinėje arenoje pozityvioje šviesoje linksniuoti Lietuvos vardą;
- Verslui – galimybė suteikti deramas paslaugas, auginti apyvartas, mažinti nedarbo vietų skaičių.
Komunikacijos kampaniją įgyvendinusio konsorciumo, kurį sudarė UAB „Viešųjų ryšių partneriai“ (integruotos kampanijos valdymas), UAB „Box“ (reklama ir dizaino paslaugos) ir UAB „VIA Media“ (žiniasklaidos strategija ir planavimas) bei bendradarbiaujant su partneriu MIG, misija buvo padėti LOC Eurobasket2011 įgyvendinti integruotą čempionato komunikaciją teikiant paslaugas šiose srityse:
- Viešieji ryšiai, reklama ir žiniasklaidos planavimas,
- Tiesioginė komunikacija (akcijos, renginiai ir kita),
- Koordinavimas ir konsultavimas.


Įžvalga
Visi čempionato komunikacijos veiksmai turėjo būti sutelkti siekiant įrodyti: lūkesčiai pasiteisino, mūsų oranžinė religija turi ne tik stiprią „tikėjimo“ tradiciją, bet ir teikia realų ekonominį efektą tiek trumpalaikėje, tiek ilgalaikėje perspektyvoje.  Komunikacijos strategiją  pagrindinius čempionato komunikacijos tikslus, apsibrėžėme pastaruosius taip:
- Parduoti bilietus ir viešnagės „sąlygas“ (rinkodara);
- Pritraukti Lietuvos gyventojus į varžybas (užpildyti sales);
- „Nudažyti“ Lietuvą krepšinio spalvomis (atmosfera).


Turint omenyje, kad ženklus bilietų kiekis buvo sėkmingai parduotas dar neįsibėgėjus kampanijai,  pagrindiniu  komunikacijos tikslu buvo keltas poreikis sukurti čempionato atmosferą – komunikuoti nepriekaištingą paslaugų kokybę, išsamią, lengvai prieinamą informaciją ir visa tai vainikuoti svetingumo ir šventės emocija. Visomis komunikacijos kampanijos  priemonėmis siekta mobilizuoti Lietuvos žmones, skatinti jų savigarbos jausmą, užkrėsti čempionato laukimo nuotaika. Išskirtinėje krepšinio šventėje dalyvavusius užsienio svečius siekta įtikinti valstybės - čempionato šeimininkės kompetencija ir įtvirtinti Lietuvos kaip svetingos šalies  statusą.


Ekspertizė
8 mėnesius trukusi kampanija vykdyta trimis lygiais siekiant (1) PARUOŠTI auditoriją čempionatui organizuojant EB2011 ambasadoriaus turą po Europą, rengiant specializuotas akcijas žurnalistams ir temines kampanijas žiniasklaidoje, (2) AKTYVUOTI gyventojus, pasitelkiant reklamos kampaniją, kuriant  EB2011 himno ir jo video klipo versijas,  vykdant interaktyvios reklamos veiksmus (BTL) netradicinėse erdvėse, (3) ĮTRAUKTI gyventojus į pasirengimą renginiui ir renginį, kviečiant juos dalyvauti masinėse akcijose ir Gineso rekordo siekime, iniciatyvose socialiniuose tinkluose.
Pasirengimo komunikacijos metu pasitelkti šie veiksmai:
- A. Sabonio užsienio turas
- Moksleivių krepšinio lyga
- Eurobasket 2011 šimtadienis
- Fotoalbumas „Lietuva=krepšinis“
- Amberio istorija.
Aktyvacijos komunikacija apėmė šias veiklas:
- Reklamos kampanija „Ar tu pasiruošęs?“
- Himnas ir TV klipai
- Komunikacija užsienyje
- Interaktyvus sirgalių koridorius


Įtraukimo komunikacijos metu įgyvendinti šie veiksmai:
- Skanduočių konkursas
- Kamuolio mušinėjimo pasaulio rekordas
- Kalbos mokykla
Integruotos komunikacijos kampanijos metu taip pat buvo palaikoma nuolatinė komunikacija žiniasklaidoje (publikacijos, interviu, reportažai ir kita).


Rezultatai
Kryptingai suplanuotos komunikacijos kampanijos, interaktyvios priemonės, efektyvus koordinavimas ir konsultavimas leido sėkmingai pasiekti užsibrėžtą tikslą – „EuroBasket 2011“  vertinamas kaip profesionaliai suorganizuotas, ženklų užsienio turistų į Lietuvą ir žiūrovų į sporto arenas srautus pritraukęs bei puikių atsiliepimų apie šalį-šeimininkę pasiekęs tarptautinis sporto renginys.
Čempionato skaičiai:
• parduota 158 000 (75%) bilietų į varžybas;
• Lietuvoje apsilankė 20 000  užsienio svečių ir turistų;
• varžybos sulaukė 135 000  žiūrovų arenose ir 120 000 stebėtojų fanų zonose;
• užfiksuotas Gineso rekordas - 43 467 žmonės mušinėjo kamuolį 6-iuose  varžybų miestuose kamuolio mušinėjimo rekordo siekimo metu;
• pirma čempionato himno „gyvenimo“ para: 113.000 peržiūrų Youtube, 55.000 peržiūrų Delfi.lt, 45.500 pasidalijimai (shares) Facebook, 1922 “Likes” didžiausiuose LT krepšinio aistruolių portaluose;
• 530 sukurtų ir viešai paskelbtų skanduočių;
• bendras kampanijos pasiekiamumas (reach)- 96-98%.
Esame viena labiausiai patyrusių komunikacijos konsultantų agentūrų Lietuvoje.
Tikime, kad komunikacija ne tik keičia pasaulį. Ji ir padeda pasikeitusiame pasaulyje.
Apie mūsų veiklą - iš pirmų lūpų.